- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.09.2012, 16:17)
- Departamentul Social - Mediafax , Valentin Anghel ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
România, penultima din Uniunea Europeană în clasamentul satisfacţiei faţă de sistemul feroviar naţional
România şi Bulgaria sunt ultimele ţări din UE într-un clasament alcătuit după gradul de satisfacţie faţă de sistemul feroviar propriu, potrivit unui sondaj Eurobarometru care mai arată că 71% dintre europeni susţin o concurenţă sporită în transportul feroviar la nivel naţional şi regional.
Urmărește
647 afișări
România, penultima din Uniunea Europeană în clasamentul satisfacţiei faţă de sistemul feroviar naţional (Imagine: Bogdan Maran/Mediafax Foto)
Potrivit sondajului, mai puţin de jumătate dintre europeni sunt mulţumiţi de propriile sisteme feroviare (46%), deşi gradul de satisfacţie s-a îmbunătăţit faţă de 1997, când era de 41%.
Nivelul de satisfacţie variază astfel de la 67% în Finlanda până la 18 % în Bulgaria, fiind în general destul de scăzut în statele membre din Europa Centrală şi de Sud-Est. În România, gradul de satisfaţie este de 23%.
Conform aceleiaşi cercetări, sprijinul total pentru deschiderea către concurenţă a sistemelor naţionale şi regionale de transport feroviar este de peste 60 % în toate statele membre, cu excepţia a două (Olanda şi Luxemburg). În acelaşi context, 78% dintre cetăţenii UE sunt de părere că o concurenţă mai mare va fi în beneficiul călătorilor, arată sondajul.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Ion Cristoiu: Motivul amânării datei alegerilor prezidenţiale este că Trump nu a arătat cu degetul spre un candidat sau altul
-
Crăciunul pe stil vechi. Milioane de creştini ortodocşi sărbătoresc astăzi Naşterea Domnului
-
Cutremur devastator în Tibet: Cel puţin 95 de morţi şi pagube însemnate în regiunea Everest
Pentru majoritatea europenilor, deschiderea către concurenţă va avea o influenţă pozitivă în ceea ce priveşte preţul biletelor (72%), calitatea serviciilor pentru călători la bordul trenurilor (71%), confortul şi curăţenia trenurilor (70%), frecvenţa trenurilor (68%), punctualitatea acestora (66%), modul în care sunt administrate întreprinderile feroviare (63 %) şi numărul de staţii sau rute care vor fi deservite (62%), potrivit studiului.
Cercetarea Eurobarometru indică totodată că majoritatea absolută a europenilor se aşteaptă ca o concurenţă mai mare pe piaţa feroviară să fie benefică pentru părţile interesate individuale, precum călătorii (78%), operatorii feroviari privaţi (68%) şi salariaţii operatorilor de transport feroviar (55%).
De asemenea, 70% dintre cetăţenii UE doresc ca, în urma sporirii concurenţei, să beneficieze de servicii feroviare minimale, similare celor ale companiilor aeriene low-cost, iar 43% vor dezvoltarea de servicii premium (mâncare, filme, ziare etc.). De asemenea, aproape două treimi (65%) dintre europeni doresc mai multe modalităţi de achiziţionare a biletelor (de exemplu online, prin intermediul telefoanelor inteligente sau la bord).
Peste jumătate dintre europeni (55%) utilizează trenurilor naţionale sau regionale: cel puţin săptămânal (6%), de mai multe ori pe lună (4%), de mai multe ori pe an (19%) sau cel mult o dată pe an (26 %). Mai mult de patru din zece europeni nu au folosit niciodată acest tip de trenuri (45%), se precizează într-un comunicat al reprezentanţei Comisiei Europene.
Puţin peste patru din zece europeni (41%) utilizează trenuri suburbane: cel puţin săptămânal (7%), de mai multe ori pe lună (5%), de mai multe ori pe an (13%) sau cel mult o dată pe an (15%). Aproape şase din zece europeni nu au folosit niciodată acest tip de trenuri (59%).
Principalul motiv pentru care călătorii folosesc trenurile naţionale sau regionale îl constituie călătoriile de agrement (70%), doar câţiva dintre călători menţionând că merg cu trenul la muncă sau la cursuri (10 %) sau în călătorii de afaceri (10 %).
Citește pe alephnews.ro: Un oraș din Italia a interzis boala prin lege. Primarul s-a săturat să se plângă că statul nu îi face un spital de urgență
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Papa Francisc îndeamnă călugărițele la bucurie și evitarea bârfei: „Vorbiți cu toată lumea, cu excepția Diavolului”
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Ce trebuie să faci ca să ai succes în 2025? Un psihoterapeut a dezvăluit cinci lucruri pe care le poţi face în orice perioadă a anului. De ce nu funcţionează dorinţe precum „să pierd 5 kilograme” sau „să economisesc 10.000 de lei”
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De ce a murit Ilina Pârvu? Ce s-a întâmplat pe fetița pe care o purta în pântece când s-a stins
CANCAN.RO
Florin ”UCIGAȘUL”, angajat să-l păzească pe Călin Georgescu. Noul BODYGUARD a filmat cu Van Damme, Cuba Gooding Jr. și Dolph Lundgren
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe