- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
România, piaţă de desfacere pentru produse contrafăcute. Ce articole sunt falsificate
- În România se vând produse contrafăcute în valoare de 2,7 miliarde lei.
- Sunt falsificate produse farmaceutice, cosmetice, de îngrijire personală, jucării şi jocuri, vinuri şi băuturi spirtoase.
- Dincolo de pericolele pentru sănătate, grupurile de criminalitate organizată sunt tot mai mult legate de comerţul de produse contrafăcute.
România, piaţă de desfacere pentru produse contrafăcute. Ce aricole predomină
România pierde venituri publice de 2,7 miliarde lei în urma contrafacerii de produse, relevă raportul publicat astăzi de Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO). Ca o comparaţie, suma de 2,7 miliarde de lei ar fi suficientă în 2020 pentru a fi dublate alocaţiile sau ar putea contribui la reducerea deficitului bugetar.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Garda Națională a fost activată în Washington pentru a asigura securitatea alegerilor din 2024
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
-
Alegeri în Republica Moldova: Preoţii din R. Moldova care au călătorit la Moscova, instruiţi să-i asigure lui Stoianoglo voturi
-
MAE: Nouă români rămân dispăruţi în urma inundaţiilor din Spania
Topul falsurilor este condus de produse farmaceutice (1,8 miliarde lei), cosmetice şi produse de îngrijire personală (0,6 miliarde lei), jocuri şi jucării (0,1 miliarde lei), la egalitate cu vinuri şi spirtoase (0,1 miliarde lei).
Semnalul de alarmă tras de EUIPO este că dincolo de prejudiciile economice şi sociale pe care le suferă guvernele, contrafacerea produselor poate duce la finanţarea unor infracţiuni grave, cum ar fi traficul de droguri şi spălarea de bani.
Raportul estimează că guvernele din întreaga UE au pierderi totale de până la 68,4 miliarde RON pe an din cauza prezenţei produselor contrafăcute pe piaţă, prin reducerea cuantumului taxelor (directe şi indirecte) şi a contribuţiilor sociale, care nu sunt plătite de producătorii ilegali.
Mai mult, produsele fake nu sunt supuse aceloraşi verificări stricte ca produsele originale pentru a garanta că pot fi consumate sau utilizate în siguranţă de către oameni.
„Contrafacerea nu este o infracţiune fără victime. După cum reiese din cercetările desfăşurate împreună cu Europol, veniturile obţinute din contrafacere pot sprijini, de asemenea, criminalitatea organizată gravă. Pentru a aborda în întregime această problemă, sunt necesare acţiuni concertate la toate nivelurile”, a solicitat directorul executiv al EUIPO, Christian Archambeau.
EUIPO este o agenţie descentralizată a Uniunii Europene care gestionează înregistrarea mărcilor Uniunii Europene (mărcile UE) şi a desenelor şi modelelor industriale comunitare (DMIC), care garantează protecţie pentru drepturile de proprietate intelectuală în toate statele membre ale UE.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO