Romania Retail Forum pune în discuţie direcţiile de extindere în retail în 2011

Direcţiile de extindere în retail şi efectele legislaţiei din domeniul comerţului alimentar şi al concurenţei asupra retailerilor şi asupra consumatorilor vor fi dezbătute la evenimentul Romania Retail Forum 2010, pe care Mediafax îl organizează marţi, 7 decembrie.

Urmărește
45 afișări
Imaginea articolului Romania Retail Forum pune în discuţie direcţiile de extindere în retail în 2011

Romania Retail Forum pune în discuţie direcţiile de extindere în retail în 2011

Cea de-a cincea ediţie Romania Retail Forum va avea loc la Hotel Howard Johnson, sala Platinum, începând cu ora 9.30, şi va reuni producători, directori ai marilor reţele comerciale din România, lideri ai patronatelor din industria alimentară şi reprezentanţi ai Consiliului Concurenţei.

Speakerii evenimentului sunt Constantin Cerbulescu - preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Valentin Mircea - membru al Plenului Consiliului Concurenţei, Delia Nica - vicepreşedinte al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România şi Head of the Metro Group Representative Office in Romania, Alexandru Vlad - director executiv al Selgros Cash & Carry România, Dragoş Bunescu - Commercial Director la Edenred România, Sorin Minea - preşedinte Romalimenta şi preşedinte Angst şi Mihaela Mitroi - partener PricewaterhouseCoopers România.

La un an de la intrarea în vigoare a Legii privind comercializarea produselor alimentare, producătorii şi retailerii vor discuta la Romania Retail Forum dacă actul normativ a avut impactul dorit şi dacă este necesară o eventuală modificare a sa, în privinţa taxelor pentru listarea produselor în supermarketuri şi hipermarketuri.

De asemenea, participanţii vor analiza efectele pe care modificările aduse în acest an Legii concurenţei le au asupra activităţii retailerilor, precum şi direcţiile de extindere în retail în 2010 şi 2011: centre comeciale versus magazine specializate, evoluţia stocului total de spaţii de retail, noile intrări pe piaţa românească.

Ponderea produselor româneşti la raft comparativ cu cele importate, orientarea retailerilor spre mărcile proprii şi noutăţile pe care anul viitor le va aduce în ceea ce priveşte ambalajele ecologice sunt alte teme ce vor fi dezbătute la eveniment.

Deşi criza a temperat extinderea reţelelor de magazine mari după ani de expansiune agresivă şi deşi nu există încă semnale de redresare a consumului, lanţurile de hipermarketuri pregătesc deschideri de noi magazine. Totodată, anii de criză au adus în prim-plan magazinele de tip discount, care îşi vor păstra ritmul de creştere, potrivit jucătorilor din domeniu. Retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry şi supermarketuri, dar şi magazine de proximitate, deţine în prezent o cotă de piaţă de 45% din consumul total de produse de largă folosinţă şi va creşte până la 54% în următorii cinci ani, conform estimărilor companiei de cercetare a pieţei GfK.

Romania Retail Forum face parte din seria de evenimente de business Mediafax Talks, pe care Mediafax, cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România, le organizează începând din 2006.

Evenimentul are ca parteneri PricewaterhouseCoopers România şi Edenred.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici