România se menţine la mijlocul clasamentului între ţările cele mai deschise către globalizare

România se menţine la mijlocul clasamentului între ţările cele mai deschise către globalizare, în urma vecinilor Ungaria şi Bulgaria, dar în faţa unor ţări precum Japonia sau China, conform iindicelui de globalizare calculat de Ernst&Young pentru 2011.

Urmărește
294 afișări
Imaginea articolului România se menţine la mijlocul clasamentului între ţările cele mai deschise către globalizare

România se menţine la mijlocul clasamentului între ţările cele mai deschise către globalizare

Indicele de globalizare realizat pentru acest raport măsoară performanţa celor mai mari 60 de economii la nivel internaţional, luând în considerare 20 de indicatori care evaluează aspecte cheie ale integrării transfrontaliere ale activităţilor economice.

Aceşti indicatori se înscriu în cinci categorii, respectiv deschiderea către activităţi de comerţ, mişcările de capital, schimbul de idei şi tehnologii, mobilitatea forţei de muncă şi integrarea culturală.

Primele locuri sunt ocupate de Hong Kong, Irlanda şi Singapore, în vreme ce Venezuela, Algeria şi Iran ocupă ultimele trei poziţii. România se află la jumătatea clasamentului, pe locul 32, imediat după Italia şi în faţa Greciei, Turciei, Ucrainei sau Rusiei.

Indicele a fost calculat în urma unui sondaj realizat cu 922 executivi de top implicaţi în afaceri internaţionale.

Compania de consultanţă arată că deşi procesul de globalizare s-a relansat pe creştere după scăderea înregistrată în ultimii doi ani, tensiunile economice şi sociale ameninţă capacitatea statelor şi guvernelor de a rezista presiunilor protecţioniste. Totuşi, pieţele emergente sunt cele care au cea mai mare nevoie să continue procesul de globalizare pentru a atrage investiţiile străine.

Ernst & Young a identificat patru provocări majore pentru companii în procesul de globalizare, una dintre acestea fiind reprezentată de dificultăţile dezvoltării pe pieţele emergente.

"În trecut, companiile finanţau investiţiile în pieţele emergente din profiturile semnificative obţinute pe pieţele dezvoltate. Odată cu încetinirea creşterii acestora şi cu nevoia menţinerii competitivităţii în ţările dezvoltate prin investiţii dedicate, orientarea capitalului către pieţele cu creştere rapidă nu mai este posibilă în aceeaşi măsură. În plus, creşterea costurilor şi intensificarea competiţiei, atât din partea multinaţionalelor, cât şi a companiilor locale de pe pieţele emergente, necesită o nouă abordare pentru cei care doresc să intre pe aceste pieţe. În loc să transfere toate procesele operaţionale şi modelele de business, corporaţiile vor fi nevoite să renunţe la o parte din bagajul organizaţional şi să-şi regândească abordarea de jos în sus, acţionând ca un start up", se arată într-un comunicat al Ernst & Young.

Aceste constrângeri oferă însă managerilor şansa de a dezvolta modele de business inovative şi soluţii care să permită un câştig mult mai rapid decât în cazul în care ar urma modelul corporatist standard aplicat în pieţele dezvoltate, potrivit sursei citate.

Totodată, consultanţii arată că aceeaşi abordare nu se mai potriveşte tuturor pieţelor, companiile multinaţionale făcând eforturi să găsească echilibrul între dimensiunea globală şi cea locală, astfel încât să îşi păstreze relevanţa pentru consumatorii din fiecare piaţă.

"Această abordare se traduce în regândirea întregului model operaţional într-un mix care utilizează eficient resursele şi lanţurile de aprovizionare. Complexitatea operaţiunilor creşte într-un context în care agilitatea şi dinamismul devin foarte importante pentru a face faţă volatilităţii pieţelor. Din acest motiv, tot mai multe companii optează pentru o structură de costuri variabilă, care să le permită realocarea rapidă a resurselor şi un răspuns prompt la evoluţiile din piaţă. Mai mult decât atât, 66% din respondenţi se aşteaptă la creşterea numărului de colaboratori şi furnizori în urma externalizării unor operaţiuni interne, în ciuda expunerii la un nivel crescut de riscuri privind lanţurile de aprovizionare", se arată în comunicat.

În plus, compania notează că politicile publice devin tot mai importante, iar angajaţii buni sunt mai greu de găsit.

"Companiile din întreaga lume spun că au dificultăţi tot mai mari în a găsi candidaţii potriviţi pentru posturile disponibile. Iar această problemă este resimţită mai ales în pieţele emergente, unde recrutarea resurselor umane specializate şi a angajaţilor din segmentul mediu şi de conducere este mai dificilă decât în pieţele dezvoltate. Pe de altă parte, deşi acordă importanţă crescută investiţiilor în pieţele cu creştere rapidă, companiile multinaţionale nu se grăbesc să detaşeze cei mai talentaţi oameni în aceste locaţii, existând încă percepţia că nu sunt necesare investiţii în resurse umane similare cu cele din pieţele mature", se mai spune în comunicat.

Ernst & Young este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale la nivel global, cu 152.000 de angajaţi în 700 de birouri din 140 de ţări şi venituri de aproximativ 22,9 miliarde dolari în anul 2011.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici