România, somată să modifice legislaţia privind taxa auto
Comisia Europeană (CE) a transmis României o scrisoare de somare în cazul taxei auto, prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar, cerând modificarea legislaţiei în domeniu pe considerentul că sistemul actual creează o discriminare şi protejează industria internă de autovehicule noi.
România, somată să modifice legislaţia privind taxa auto (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)
Comisia Europeană consideră că prevederile legislaţiei româneşti, conform cărora taxa pe poluare se suspendă pentru anumite autovehicule, însă creşte pentru anumite maşini de ocazie provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor maşini de ocazie, protejând industria naţională a autovehiculelor noi, a anunţat Executivul de la Bruxelles.
Solicitarea de modificare a legislaţiei taxei auto a fost transmisă sub forma unei "scrisori de somare", prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar, CE avertizând că, dacă nu primeşte un răspuns satisfăcător în termen de două luni, poate trece la a doua etapă a procedurii, de emitere a unui aviz motivat, şi, în final, poate prezenta cazul în faţa Curţii de Justiţie.
Conform legislaţiei actuale, autovehiculele din categoria EURO 4, cu o capacitate cilindrică de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare dacă se înmatriculează pentru prima dată în orice stat din Uniunea Europeană în perioada 15 decembrie 2008-15 decembrie 2009.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Mii de protestatari au perturbat congresul partidului de extremă dreaptă din Germania
-
IPJ Mureş anunţă că s-a sesizat din oficiu după neregulile semnalate în centre de copii
-
Marina SUA vrea să preia o fostă bază norvegiană subterană, ca punct logistic pentru operaţiunile din zona arctică unde patrulează submarinele ruseşti
"Comisia a primit un număr foarte mare de plângeri în urma acestor modificări din legislația românească. Comisia sprijină măsurile politice care urmăresc promovarea maşinilor mai puţin poluante. În calitate de gardian al tratatelor însă, Comisia trebuie să se asigure că aceste măsuri sunt compatibile cu dreptul comunitar. Din acest punct de vedere, modul în care este formulată legislaţia românească pare a avea un efect protecționist la nivelul industriei naționale a autovehiculelor noi", precizează Comisia Europeană.
În conformitate cu jurisprudenţa constantă a Curţii de Justiţie Europene, statele membre pot prevedea taxarea diferenţiată a unor produse similare, cu condiţia ca aceasta să se bazeze pe criterii obiective şi să nu aibă ca efect protejarea producţiei naţionale. În opinia Comisiei, criteriul "primei înmatriculări" nu este o cerinţă pe deplin obiectivă, deoarece nu ţine seama de "calitatea intrinsecă" a maşinilor, ceea ce poate condduce la discriminarea maşinilor de ocazie provenite din alte state membre.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO