România va transmite Comisiei Europene o nouă scrisoare privind taxa auto

România va transmite Comisiei Europene, în această săptămână, o nouă scrisoare de răspuns privind taxa auto, care va include şi două studii realizate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare.

Urmărește
1 afișare
Imaginea articolului România va transmite Comisiei Europene o nouă scrisoare privind taxa auto

România va transmite în această săptămână Comisiei Europene o nouă scrisoare privind taxa auto

Reprezentanţii Direcţiei Taxe a Comisiei Europene au solicitat, la jumătatea lunii iulie, oficialilor români, în discuţiile de la Bruxelles privind taxa auto, noi date privind piaţa, bazate pe surse precum cataloagele de preţuri ale firmelor de asigurare, pentru a clarifica grila de depreciere a vehiculelor.

În scrisoarea ce va fi transmisă la Bruxelles, oficialii români vor solicita experţilor Comisiei Europene să formuleze ultimele observaţii legate de taxa de primă înmatriculare, având în vedere că din studiile realizate de asigurători nu rezultă diferenţe semnificative faţă de ultima variantă a grilei prezentată de autorităţile române.

Informaţiile despre piaţa autovehiculelor din România solicitate de reprezentanţii CE sunt necesare pentru evaluarea proiectului de modificare a legislaţiei privind taxa auto, respectiv a faptului că grila şi perioada de depreciere reflectă caracteristicile pieţei româneşti de autovehicule.

Părţile au opinii divergente privind diferenţierea între maşinile noi şi cele second hand, în formula transmisă de autorităţile române la Bruxelles în luna mai, calcularea deprecierii începând de la trei luni, în timp ce reprezentanţii CE solicită introducerea unor trepte, astfel încât încă din prima lună să înceapă deprecierea maşinii.

Observaţiile Comisiei Europene care nu au fost luate în cosiderare de partea română se referă la grila de depreciere, care în opinia executivului de la Bruxelles, ar trebui să fie fragmentată mai mult în primul an, şi perioada de depreciere a autovehiculelor, considerată de CE prea mare.

O altă cerinţă a CE vizează definirea autoturismului nou, astfel: "Prin autovehicul nou se înţelege orice autovehicul, care nu a mai fost niciodată vândut anterior într-un alt scop decât al revânzării sau livrării sale şi care astfel nu a mai fost niciodată înmatriculat în vederea admiterii circulaţiei sale pe drumurile publice".

CE a anunţat că va iniţia procedura legală împotriva României în cazul taxei pentru prima înmatriculare, considerând că măsura nu respectă normele europene, în pofida discuţiilor intensive purtate cu autorităţile române.

Comisia a solicitat României, într-o scrisoare de notificare transmisă în luna martie în cadrul procedurii de infringement (încălcarea reglementărilor comunitare), modificarea sistemului de taxare a autovehiculelor, argumentând că reglementările actuale sunt discriminatorii în cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.

În scrisoarea de răspuns privind modificările transmise de autorităţile de la Bucureşti la sfârşitul lunii mai, CE a solicitat României să modifice taxa auto pentru a reflecta mai bine deprecierea în timp a valorii maşinilor, oferind şi o serie de sugestii referitoare la clarificarea şi definirea exactă a unor termeni privind taxa auto.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici