România, ultimul loc în UE în funcţie de ponderea utilizatorilor individuali de internet banking

Publicat: 13 12. 2007, 15:26
Actualizat: 05 11. 2012, 16:19

În ansamblu, gradul de penetrare a serviciilor de internet banking în rândul utilizatorilor individuali din Uniunea Europeană a crescut de la 16% în 2004 la 21% în 2006, se arată în raportul CE, "European Financial Integration Report 2007", care citează datele Biroului UE de statistică, Eurostat.

Gradul de utlizare a acestor servicii înregistrează rate semnificative de creştere în aproape toate statele UE, în special în ţările scandinave şi cele din Benelux.

Din cercetări reiese că importanţa tot mai mare a furnizării directe a serviciilor financiare către populaţie a condus la modificări semnificative în ansamblul de canale de distribuţie.

În prezent, Internetul reprezintă cel mai atractiv canal de distribuţie a serviciilor standardizate, cele mai complexe fiind furnizate aproape exclusiv prin intermediul sucursalelor. Situaţia actuală s-ar putea modifica însă, întrucât un număr tot mai mare de persoane se acomodează cu instrumentele moderne de comuncaţii.

Cea mai mare rată de penetrare se înregistrează în Finlanda, respectiv 63%, urmată de Olanda, cu 59%, Danemarca şi Suedia, cu 57%. Niveluri apropiate cu cele din România se înregistrează în Grecia – 2%, Cipru – 6%, Ungaria – 8% şi Polonia – 9%.