„Un număr semnificativ de clienţi Romtelecom care s-au abonat la serviciile de telefonie fixă sau televiziunea prin satelit au optat şi pentru serviciul de Internet broadband mobil. Numărul lor nu este deloc neglijabil”, a afirmat Ghiman, prezent la conferinţa Mediafax talks about Telecom Industry, fără a da mai multe detalii.
Ghiman este director pentru Strategie şi Dezvoltarea Afacerii în cadrul operatorului naţional de telefonie fixă.
În septembrie 2008, Romtelecom a câştigat licitaţia pentru licenţa de telecomunicaţii în benzile de frecvenţe de 410-415 MHz şi 420-425 MHz.
La începutul lunii aprilie 2009, operatorul a lansat serviciul de acces mobil la Internet în baza acestei licenţe, care permite şi furnizarea de servicii de telefonie mobilă.
Ghiman a afirmat că strategia operatorului a vizat, cu precădere, promovarea serviciului de acces mobil la Internet.
„Credem că Internetul mobil este o opţiune viabilă pentru reducerea decalajului digital între zonele urbane şi rurale”, a mai spus reprezentantul companiei.
Numărul de abonamente contractate de clienţii Romtelecom a crescut cu 7% în perioada septembrie 2008 – septembrie 2009, de la 4,1 milioane la 4,4 milioane de unităţi.
Baza de clienţi s-a majorat cu 32% pe segmentul serviciilor de Internet broadband, la peste 750.000 de utilizatori, respectiv cu 49% pentru televiziunea DTH (prin satelit), la 831.000.
Datele operatorului arată că 90% dintre conexiunile realizate în baza licenţei 410-415 MHz şi 420-425 MHz furnizează servicii de Internet mobil către clienţii interesaţi.
Romtelecom este controlată de grupul elen de telecomunicaţii OTE, care deţine 54,01% din acţiunile operatorului, restul titlurilor revenind statului român.