Românii au băut cu 5% mai puţină bere în primul trimestru al anului

Piaţa berii din România a înregistrat în primul trimestru o scădere de 5%, pe fondul puterii de cumpărare scăzute a populaţiei şi din cauza vremii foarte reci şi a ninsorilor abundente din ianuarie şi februarie, a anunţat luni Asociaţia Berarii României.

Urmărește
202 afișări
Imaginea articolului Românii au băut cu 5% mai puţină bere în primul trimestru al anului

Românii au băut cu 5% mai puţină bere în primul trimestru

După un an 2011 în care se făcuse simţită o stabilizare a pieţei, consumul de bere din România corespunzător primului trimestru al anului în curs a înregistrat o scădere de 5%, comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Făcând o comparaţie cu rezultatele primului trimestru din 2008, un an de referinţă pentru istoria pieţei din punct de vedere al consumului înregistrat, scăderea pe primele trei luni ale anului 2012 este de 23%.

"Scăderea consumului în primul trimestru din 2012 a fost influenţată în special de vremea rece şi zăpada abundentă din ianuarie - februarie, care a făcut ca oamenii să renunţe la bere. Acest factor s-a adăugat unui context deja nefavorabil, respectiv faptul că românii îşi numără fiecare leu, ceea ce face ca şi un produs popular, aşa cum este berea, să fie mai puţin accesibil. Dacă în medie un european trebuie să muncească opt minute pentru a-şi permite o bere, un român trebuie să muncească o jumătate de oră pentru o bere", a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României.

Datele recente referitoare la evoluţia pieţei confirmă un trend negativ care începând din 2008 marchează industria berii din România. Puternic lovită de criza economică, care a dus la o scăderea majoră a puterii de cumpărare a românilor, piaţa berii s-a confruntat în ultimii ani cu o contracţie importantă la nivelul consumului, scăderea cumulată în anii 2009 şi 2010 atingând 16%.

Perioada de acalmie din 2011, când piaţa a dat semne de stabilizare, a fost înlocuită în chiar primele trei luni ale anului 2012 de reluarea declinului.

Scăderea consumului de bere la nivelul pieţei a avut în cei deja patru ani de recesiune profunde implicaţii negative la nivelul întregii industrii a berii, în special de natură socială.

Astfel, în doar trei ani, numărul locurilor de muncă generate de industria berii la nivelul întregii economii a ţării, direct şi indirect, s-a redus cu 21%, scăzând de la 96.400, la 76.000.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici