- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (09.02.2015, 11:45)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii au cumpărat anul trecut produse pentru animalele de companie de 177 milioane euro
Românii au cumpărat anul trecut produse pentru animalele de companie de 782,6 milioane lei (177 milioane euro), cu 4,8% peste valoarea din 2013, din care 96% reprezintă hrană, mărcile proprii ale retailerilor având o contribuţie importantă la această evoluţie, potrivit datelor Euromonitor.
Urmărește
1419 afișări
Românii au cumpărat anul trecut produse pentru animalele de companie de 177 milioane euro (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Suma medie cheltuită de un român pentru un animal de companie este de 111,2 lei (25 euro), în creştere cu 8,6% faţă de anul anterior, iar pentru acest an este prognozată o sumă de 120,8 lei.
Defalcat, din valoarea pieţei 753,4 milioane lei reprezintă mâncarea animalelor de companiei, din care 516,7 milioane lei pentru câini, 233 milioane lei pentru pisici şi 3,7 milioane lei pentru alte animale de companie, iar 29,2 milioane lei reprezintă servicii de sănătate, accesorii şi alte produse.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Coaliția PSD-PNL-UDMR alege datele votului. Primul tur, înainte de Paște?
-
Noul decret al lui Putin desemnează Ucraina drept sursă principală de „extremism” şi introduce conceptul de „rusofobie”
-
Elon Musk susţine partidul AfD într-un articol de opinie publicat într-un ziar german
-
Războiul din Ucraina, ziua 1039. Zelenski sugerează schimbări importante în structura de personal / Bloomberg: Oficialii americani cred că Ucraina ar putea fi forţată să se retragă din regiunea Kursk în primăvară / Trupele nord-coreene au suferit peste 1.000 de pierderi în regiunea Kursk în ultima săptămână
"Piaţa de produse de îngrijire pentru animalele de companie a înregistrat o creştere mai puternică în valoare în 2014, clienţii fiind mai dispuşi la achiziţii şi mai înclinaţi spre îmbunătăţirea bunăstării animalelor lor de companie. Deşi s-au mai înregistrat reduceri ale bugetelor alocate acestor cumpărături, dezvoltarea mărcilor private a motivat consumatorii să investească în produse de îngrijire pentru animalele lor de companie. Prin urmare, pe lângă cei care caută promoţii şi reduceri, s-au putut observa clienţi mult mai bine informaţi. Retailerii au atras proprietarii de animale de companie cu o gamă diversificată de produse, inclusiv pentru cei cu bugete limitate", se arată în studiul firmei de cercetare Euromonitor, care estimează o creştere similară, de 4,9%, pentru 2015.
Potrivit sursei citate, mărcile proprii dezvoltate de retaileri au avut o contribuţie consistentă la creşterea din perioada analizată, fiind stimulate în principal de cererea de consum pentru produsele economice. Astfel, mărcile proprii ocupă locul cinci în topul celor mai vândute produse, cu o cotă de piaţă de 4,6%, fiind devansate de două produse ale Nestle (Purina Friskies şi Purina Darling) şi de două produse ale Mars Inc (Chappi şi Pedigree). Următoarele branduri în top sunt Skipper (Nordic Petfood AB), Happy Dog (Interquell GmbH), Bewi Dog (Bewital petfood GmbH & Co KG), Whiskas (Mars Inc) şi Kitekat (Mars Inc).
"Diferenţa dintre mărcile private şi produsele ieftine/accesibile a devenit mai solidă, un număr tot mai mare de consumatori optând pentru aceste tipuri de produse, ceea ce a condus la o creştere consistentă în ceea ce priveşte volumul şi valoarea vânzărilor. Retailerii au realizat potenţialul ridicat de dezvoltare şi au investit în diversificarea produselor, ceea ce a însemnat o gamă mai mare de produse la preţuri mai mici, dar cu o calitate comparabilă cu produsele cu preţuri medii", notează Euromonitor.
De altfel, firma de cercetare arată că hipermarketurile au câştigat cotă de piaţă în detrimentul retailerilor specilizaţi, gen Animax şi ZooMania.
"Hipermarketurile au reprezentat o pondere mare valoare de îngrijire pentru animalele de companie, în principal datorită dezvoltării de mărci proprii, dar şi a portofoliului de produse importate de la companii care căutau să fie prezente cu produsele în România. În consecinţă, cota de piaţă în valoare a magazinelor specializate pentru animalele de companie a scăzut în perioada analizată", menţionează Euromonitor.
Potrivit raportului, petshop-urile deţin o cotă de 51,6% din piaţa de produse pentru animalele de companie, retailerii 42,4% (hipermarketuri -31,5%, supermarketuri - 7,4%, discounteri - 2,5%, magazine tradiţionale - 1%), comerţul online - 3,8% şi clinicile veterinare - 2,2%.
Euromonitor estimează că gama tot mai mare de mărci private a reţelelor de retail este aşteptată să-şi încetinească creşterea, deoarece pe piaţă va fi un număr tot mai mare de produse pentru care nu se mai poate face o distincţie clară înafară de preţ.
Principalii jucători pe piaţa produselor pentru animalele de companie sunt, în ordine: Nestlé SA, care deţine peste 30% din această piaţă, Mars Inc, Nordic Petfood AB care deţine o fabrică de mâncare pentru animalele de companie în Buftea, retailerii care au mărci proprii, Interquell GmbH, Bewital petfood GmbH & Co KG, Colgate-Palmolive Co, Procter & Gamble Co, The Ferplast SpA şi Profipet Com.
În România sunt peste 11 milioane de animale de companie.
Citește pe alephnews.ro: Sonda Parker Solar Probe a ajuns la 6,1 milioane kilometri față de Soare. Cristian Român: „A zburat cu cea mai mare viteză atinsă vreodată de un obiect creat de mâna omului”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
Care sunt cele două CUVINTE din limba română pe care le-ai folosit greșit până acum. Le auzi tot timpul de sărbători
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe