Românii au prins gustul fructelor de mare, pe primul loc în vânzări fiind creveţii tropicali aduşi din Vietnam, India si China - STUDIU

Piaţa fructelor de mare a ajuns anul trecut la circa 35 milioane de euro şi ar putea creşte în acest an cu 5%, pe primul loc în topul vânzărilor fiind creveţii, urmaţi de midii, calamari şi caracatiţă, potrivit unui studiu realizat de Romfood Trading.

Urmărește
547 afișări
Imaginea articolului Românii au prins gustul fructelor de mare, pe primul loc în vânzări fiind creveţii tropicali aduşi din Vietnam, India si China - STUDIU

Românii au prins gustul fructelor de mare, pe primul loc în vânzări fiind creveţii tropicali aduşi din Vietnam, India si China - STUDIU

Compania este unul dintre principalii jucători de pe piaţa importatorilor şi distribuitorilor de produse de peşte şi fructe de mare din România şi dezvoltator al brandului Alfredo Seafood.

"Românii au devenit interesaţi de fructele de mare care, deşi intră în continuare în categoria produselor elitiste, se regăsesc din ce în ce mai mult în obiceiurile de consum. Preferinţa clară pentru creveţi poate fi explicată prin faptul că, pe de o parte, românii călătoresc mult şi în special în ţări mediteraneene unde fructele de mare sunt obligatorii în toate meniurile, dar şi pentru ca Chef-ii români îi promovează atât în restaurante, cât şi pe posturile de televiziune în emisiuni culinare şi în social media", a explicat Mihai Cristian Dărmănescu, director general al Romfood Trading.

Alfredo Seafood reprezintă 23% din piaţa de fructe de mare de marcă. Totuşi, vânzările vrac şi private-label sunt dominante ca volum, pe piaţa autohtonă fiind vândute anul trecut 500 de tone de fructe de mare.

Creveţii au ocupat prima poziţie în topul volumelor de fructe de mare vândute anul trecut, cu 30,9%, urmaţi de scoici (16,4%), calamari (13,8%) şi caracatiţă (8,8%).

Clasamentul se păstrează şi din punct de vedere valoric: creveţii însumează 51,4% din totalul pieţei, la mare distanţă situându-se scoicile (14,2%), calamarii (9,7%) şi caracatiţa (6,9%).

Principala sursă de fructe de mare din România sunt creveţii tropicali aduşi din Vietnam, India si China."Creveţii de acvacultură sunt crescuţi la standarde calitative foarte înalte, deoarece pieţele ţintă sunt SUA şi Uniunea Europeană, pieţe deosebit de atente la calitatea produselor indigenizate', a spus managerul de la Romfood Trading.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici