- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii cheltuiesc mai mult decât bulgarii pe bunuri de larg consum - studiu GfK
Cheltuielile private de bunuri de larg consum au crescut cu 12% în primele şase luni ale acestui an, în România, ritm superior celui din ţările vecine, dezvoltarea comerţului modern contribuind semnificativ la această evoluţie, potrivit unui studiu al institutului de cercetări de piaţă GfK.
Românii cheltuiesc mai mult decât bulgarii pe bunuri de larg consum - studiu GfK
"În timp ce ratele trimestriale de creştere la bulgari se ridică la 4%, în medie, în România apetitul pentru consum a condus la creşteri de 12% în moneda naţională în primele şase luni ale anului 2007.
Dezvoltarea comerţului modern a contribuit semnificativ la trendul ascendent al consumului, el atingând pragul de 37% în 2007, faţă de 32% în 2006, în timp ce la vecinii noştri ajunsese, anul trecut, la 23%", se mai arată în studiul citat.
Un aport semnificativ în dezvoltarea comerţului modern în România l-a avut expansiunea hipermarketurilor, precum şi cea a magazinelor de tip discount, care au ajuns la cote de piaţă de 13%, respectiv 5%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
"În ciuda dezvoltării mai puternice a comerţului modern, continuăm să plătim preţuri semnificativ mai mari pe produse de larg consum, decât o fac bulgarii", informează studiul GFK.
În ceea ce priveşte nivelul preţurilor la principalele categorii de FMCG (Fast Moving Consumer Goods - Bunuri de larg consum - n.r.), acestea au fost anul trecut, în medie, cu 40% mai mari în România decât în Bulgaria, pentru coşul de produse analizat, iar diferenţele nu par să se reducă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO