Românii cred că mediul electronic este nesigur; 26% au folosit mobilul pentru tranzacţii bancare

Majoritatea românilor sunt îngrijoraţi de securitarea şi protecţia datelor personale în mediul electronic, astfel că doar 26% dintre aceştia au folosit în ultimele şase luni mobilul pentru cel puţin o tranzacţie bancară, iar 22% au cumpărat bunuri şi servicii on-line, potrivit KPMG.

Urmărește
29 afișări
Imaginea articolului Românii cred că mediul electronic este nesigur; 26% au folosit mobilul pentru tranzacţii bancare

Românii cred că mediul electronic este nesigur; 26% au folosit mobilul pentru tranzacţii bancare (Imagine: Claudia Veja/Mediafax Foto)

Mai mult de 90% dintre români sunt îngrijoraţi de securitate datelor şi protecţia datelor personale în mediul electronic, procentul fiind similar cu cel înregistrat în Coreea de Sud, Franţa, Africa de Sud, Slovacia. În multe dintre aceste cazuri, procentul este mai ridicat decât cu 18 luni în urmă.

"În ciuda creşterii gradului de familiarizare cu comerţul de pe telefonul mobil, mulţi dintre consumatori rămân serios îngrijoraţi despre riscul expunerii datelor cu caracter personal. Respondenţii din Republica Cehă şi Olanda sunt cei mai relaxaţi în această privinţă, dar chiar şi în aceste ţări, mai mult de şapte din zece respondenţi consideră că acesta este un subiect de îngrijorare", se menţionează într-un comunicat al KPMG.

Cosumatorii consideră că rezolvarea acestor probleme este responsabilitatea comună a furnizorilor de servicii, care trebuie să-şi îmbunătăţească sistemele şi să crească transparenţa legată de problemele de securitate a datelor, şi organismele de reglementare, care trebuie să formuleze politici clare de securitate şi protecţia datelor cu caracter personal care să adreseze noile provocări aparute prin folosirea tehnologiilor mobile.

Cu toate acestea, utilizatorii adoptă rapid la nivel mondial Internetul pe mobil, acesta fiind un mod uşor şi convenabil pentru a-şi rezolva problemele zilnice precum derularea tranzacţiilor bancare sau efectuarea de cumpărături.

Astfel, comparativ cu numai 18 luni în urmă, la nivel global, procentajul de respondenţi care au folosit echipemente mobile pentru efectuarea de tranzacţii bancare a înregistrat creşteri mai mari decât duble, de la 19 procente la 46 procente, în timp ce procentajul celor care au achiziţionat servicii şi produse de pe mobil a crescut de la 10 procente la 28 procente.

În România, 26% dintre respondenţi şi-au folosit telefonul mobil pentru a efectua cel puţin o tranzacţie bancară în ultimele şase luni şi numai 22% au achiziţionat vreodată bunuri sau servicii prin intermediul site-ului mobil al vreunui retailer.

Studiul "Consumatorii şi Convergenţa IV" realizat de divizia globală de Informaţii, Comunicare şi Divertisment a KPMG, se afla la a patra editie şi examinează modul în care consumatorii utilizează noile tehnologii. Studiul acoperă 22 de ţări, inclusiv România şi cuprinde informaţii colectate de la 5.600 de consumatori referitoare la modul în care aceştia folosesc zi de zi telefonul mobil şi calculatorul.

"Studiul confirmă tendinţa de adoptare din ce în ce mai crescută a tehnologiilor mobile şi on-line de către consumatorii din întreaga lume, devenind componente vitale ale existenţei noastre şi transformând modul în care interacţionăm cu comunităţile din care facem parte şi ne rezolvăm activităţile zilnice personale şi profesionale", a declarat, în comunicat, Aurelia Costache, partener în divizia de consultanţă KPMG România.

Pe de altă parte, la nivel global, 43% dintre respondenţi s-au declarat dispuşi să plătească pentru accesul la conţinutul informaţional pe care-l accesează frecvent.

În România, 31% dintre respondenţi s-au declarat dispuşi să plătească, dar numai 10% ar plăti accesul la conţinutul informaţional al întregului site. În acelaşi timp, 21% ar plăti numai pentru acces la zonele de interes personal din site.

În ţările din Asia-Pacific, acest procent creşte la 59%, cu China şi India lideri globali incontestabili cu 63% şi, respectiv, 65%. Cei mai puţin dispuşi să plătească sunt consumatorii din Olanda cu 6%, din Irlanda-12%, Canada-15% şi Germania-17%.

Dintre cei care sunt dispuşi să plătească pentru acces, cele mai populare tipuri de conţinut sunt cel video, în cazul a 48% dintre respondenţi, şi muzică, pentru care sunt dispuşi să plătească 38% dintre respondenţi.

La nivel mondial, ponderea celor care sunt pregătiţi să accepte publicitate pe computer este mai mare - 56%, faţă de cea pe telefonul mobil - 42%. În România, 45% dintre respondenţi se declară în favoarea primirii de publicitate pe PC, dar numai 39% ar accepta publicitate pe telefonul mobil în schimbul unor preţuri mai mici sau a unor servicii sau conţinut gratuit.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici