- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (16.09.2010, 11:34)
- Cristina Cuncea , Cristina Cuncea ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii cred că mediul electronic este nesigur; 26% au folosit mobilul pentru tranzacţii bancare
Majoritatea românilor sunt îngrijoraţi de securitarea şi protecţia datelor personale în mediul electronic, astfel că doar 26% dintre aceştia au folosit în ultimele şase luni mobilul pentru cel puţin o tranzacţie bancară, iar 22% au cumpărat bunuri şi servicii on-line, potrivit KPMG.
Urmărește
29 afișări
Românii cred că mediul electronic este nesigur; 26% au folosit mobilul pentru tranzacţii bancare (Imagine: Claudia Veja/Mediafax Foto)
Mai mult de 90% dintre români sunt îngrijoraţi de securitate datelor şi protecţia datelor personale în mediul electronic, procentul fiind similar cu cel înregistrat în Coreea de Sud, Franţa, Africa de Sud, Slovacia. În multe dintre aceste cazuri, procentul este mai ridicat decât cu 18 luni în urmă.
"În ciuda creşterii gradului de familiarizare cu comerţul de pe telefonul mobil, mulţi dintre consumatori rămân serios îngrijoraţi despre riscul expunerii datelor cu caracter personal. Respondenţii din Republica Cehă şi Olanda sunt cei mai relaxaţi în această privinţă, dar chiar şi în aceste ţări, mai mult de şapte din zece respondenţi consideră că acesta este un subiect de îngrijorare", se menţionează într-un comunicat al KPMG.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
Cosumatorii consideră că rezolvarea acestor probleme este responsabilitatea comună a furnizorilor de servicii, care trebuie să-şi îmbunătăţească sistemele şi să crească transparenţa legată de problemele de securitate a datelor, şi organismele de reglementare, care trebuie să formuleze politici clare de securitate şi protecţia datelor cu caracter personal care să adreseze noile provocări aparute prin folosirea tehnologiilor mobile.
Cu toate acestea, utilizatorii adoptă rapid la nivel mondial Internetul pe mobil, acesta fiind un mod uşor şi convenabil pentru a-şi rezolva problemele zilnice precum derularea tranzacţiilor bancare sau efectuarea de cumpărături.
Astfel, comparativ cu numai 18 luni în urmă, la nivel global, procentajul de respondenţi care au folosit echipemente mobile pentru efectuarea de tranzacţii bancare a înregistrat creşteri mai mari decât duble, de la 19 procente la 46 procente, în timp ce procentajul celor care au achiziţionat servicii şi produse de pe mobil a crescut de la 10 procente la 28 procente.
În România, 26% dintre respondenţi şi-au folosit telefonul mobil pentru a efectua cel puţin o tranzacţie bancară în ultimele şase luni şi numai 22% au achiziţionat vreodată bunuri sau servicii prin intermediul site-ului mobil al vreunui retailer.
Studiul "Consumatorii şi Convergenţa IV" realizat de divizia globală de Informaţii, Comunicare şi Divertisment a KPMG, se afla la a patra editie şi examinează modul în care consumatorii utilizează noile tehnologii. Studiul acoperă 22 de ţări, inclusiv România şi cuprinde informaţii colectate de la 5.600 de consumatori referitoare la modul în care aceştia folosesc zi de zi telefonul mobil şi calculatorul.
"Studiul confirmă tendinţa de adoptare din ce în ce mai crescută a tehnologiilor mobile şi on-line de către consumatorii din întreaga lume, devenind componente vitale ale existenţei noastre şi transformând modul în care interacţionăm cu comunităţile din care facem parte şi ne rezolvăm activităţile zilnice personale şi profesionale", a declarat, în comunicat, Aurelia Costache, partener în divizia de consultanţă KPMG România.
Pe de altă parte, la nivel global, 43% dintre respondenţi s-au declarat dispuşi să plătească pentru accesul la conţinutul informaţional pe care-l accesează frecvent.
În România, 31% dintre respondenţi s-au declarat dispuşi să plătească, dar numai 10% ar plăti accesul la conţinutul informaţional al întregului site. În acelaşi timp, 21% ar plăti numai pentru acces la zonele de interes personal din site.
În ţările din Asia-Pacific, acest procent creşte la 59%, cu China şi India lideri globali incontestabili cu 63% şi, respectiv, 65%. Cei mai puţin dispuşi să plătească sunt consumatorii din Olanda cu 6%, din Irlanda-12%, Canada-15% şi Germania-17%.
Dintre cei care sunt dispuşi să plătească pentru acces, cele mai populare tipuri de conţinut sunt cel video, în cazul a 48% dintre respondenţi, şi muzică, pentru care sunt dispuşi să plătească 38% dintre respondenţi.
La nivel mondial, ponderea celor care sunt pregătiţi să accepte publicitate pe computer este mai mare - 56%, faţă de cea pe telefonul mobil - 42%. În România, 45% dintre respondenţi se declară în favoarea primirii de publicitate pe PC, dar numai 39% ar accepta publicitate pe telefonul mobil în schimbul unor preţuri mai mici sau a unor servicii sau conţinut gratuit.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe