Românii cumpără mai multe pixuri şi creioane: Piaţa instrumentelor de scris a crescut cu 6% în august-septembrie

Vânzările de instrumente de scris din România au înregistrat o creştere de 6% în valoare, în perioada august-septembrie, comparativ cu acelaşi interval din 2010, consumatorii cheltuind cele mai mari sume de bani cu câteva zile înainte de începerea noului an şcolar, potrivit unui studiu GfK.

Urmărește
516 afișări
Imaginea articolului Românii cumpără mai multe pixuri şi creioane: Piaţa instrumentelor de scris a crescut cu 6% în august-septembrie

Românii cumpără mai multe pixuri şi creioane: Piaţa instrumentelor de scris a crescut cu 6% în august-septembrie (Imagine: Thomas Dan/Mediafax Foto)

"Achiziţionarea de rechizite şcolare este o tradiţie în România pentru fiecare familie cu copii, dar şi pentru studenţi. O altă perioadă importantă, chiar dacă nu la fel de efervescentă, pentru piaţa instrumentelor de scris este cea a sărbătorilor de iarnă", a declarat într-un comunicat Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK România.

Analizând categoriile de pe piaţă, produsele de colorat (creioane de colorat, carioci şi creioane cerate) - care au o pondere de 21% din valoarea pieţei - au înregistrat cea mai mare creştere (12%) comparativ cu 2010.

Cel mai important segment în volum (27%) rămân pixurile clasice, cu o creştere în valoare de 6%, în linie cu întreaga piaţă. De asemenea, pe o tendinţă de creştere în valoare s-au înscris şi finelinerele (+16%), rolerele (+11%) şi stilourile (+9%).

Creioanele grafit au înregistrat o uşoară scădere de 4%, produsele din categoria markere (markere, text markere şi stilouri OHP) au crescut cu 7%, în timp ce produsele de corectat au scăzut cu 8% în valoare, comparativ cu aceeaşi perioadă a începutului de an şcolar 2010.

"Un rezultat important în 2011 este performanţa mărcilor private, înregistrând o creştere de 93% în valoare, comparativ cu august-septembrie 2010. Mărcile private sunt mult mai ieftine în comparaţie cu alte produse similare din gama lor, printre altele, datorită faptului că acestea nu includ costurile de promovare. Pentru toate categoriile de instrumente de scris şi mărci, preţul a rămas relativ stabil în comparaţie cu perioada similară a anului precedent. Pe de altă parte, ponderea ambalajelor mici a crescut, preferate fiind ambalajul de 12 articole pentru produsele de colorat şi ambalajul de 4 bucăţi pentru pixuri şi creioane grafit", se menţionează în comunicat.

Potrivit GfK, producătorii se gândesc constant la reinventarea produselor de scris, iar modificările sunt făcute pentru a îmbunătăţi aspectul, ergonomia (forma şi modul în care se simt la atingere), precum şi mecanismul de scriere.

Piaţa de instrumente de scris rămâne puternică şi reprezintă o provocare continuă pentru producători, în pofida prezenţei din ce în ce mai vizibile a noilor tehnologii, concluzionează compania de cercetare.

GfK Retail and Technology monitorizează piaţa instrumentelor de scris începând din anul 2010, iar analiza se bazează pe datele de vânzări colectate de la hipermarketuri si magazine tip cash and carry. Instrumentele de scris monitorizate sunt pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP şi rollere.

GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a grupului GfK. Înfiinţat în 1934 în Germania, grupul GfK are în prezent peste 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici