- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (05.04.2011, 11:12)
- Adrian Dumitrache , Adrian Dumitrache ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii intenţionează să cheltuiască mai mult în acest an, doar 14% vor să facă economii
Circa 89% dintre români intenţionează să cheltuie mai mult în decursul acestui an, în timp ce doar 14% dintre aceştia plănuiesc să-şi mărească soldul economiilor, potrivit studiul "Observatoire Cetelem 2011" privind comportamentul consumatorilor la nivel european.
Urmărește
38 afișări
Românii intenţionează să cheltuiască mai mult în acest an, doar 14% vor să facă economii (Imagine: Shutterstock/Publimedia)
Potrivit studiului, există o diferenţă notabilă între statele din Europa de Est şi cele din sudul continentului. Astfel, dacă cetăţenii din România, Ungaria, Polonia, Cehia şi Slovacia aleg în acest an consumul, cei din Spania, Franţa, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt ceva mai rezervaţi, acordând o atenţie mai mare economiilor.
Britanicii sunt cei mai preocupaţi să-şi majoreze nivelul economiilor, 58% dintre aceştia declarând că îşi doresc ca în 2011 să pună mai mulţi bani deoparte.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Guvernul PSD – PNL a distribuit presei scrisoarea Guvernului ucrainean trimisă acum 9 luni care explică de ce George Simion are interdicţie în Ucraina
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
"Studiul Observatoire Cetelem 2011 demonstrează că nevoia de consum, proiectele consumatorilor nu au dispărut, ci doar au fost amânate datorită crizei. Evenimentele economice din ultima perioadă au determinat o reducere şi chiar stopare a planurilor de achiziţii în majoritatea ţărilor europene, însă odată cu primele semne de revenire economică şi comportamentul consumatorilor începe să se schimbe", a declarat directorul general al Cetelem România, Gilles Zeitoun, într-o conferinţă.
Petrecerea timpului liber şi călătoriile sunt principalele proiecte pentru europeni în acest an, urmate îndeaproape de echiparea şi/sau renovarea locuinţei.
Astfel, pentru 50% dintre cei chestionaţi, cheltuielile cu petrecerea timpului liber şi călătoriile sunt o prioritate, în timp ce peste 40% dintre aceştia vor aloca pe parcursul anului în curs bugete suplimentare pentru achiziţia de produse electrocasnice, lucrări de amenajere a locuinţei şi chiar de telefoane mobile.
Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau ustensilele pentru grădină se află, de asemenea, în topul priorităţilor, potrivit datelor studiului.
O achiziţie devine importantă pentru bugetul familiei atunci când depăşeste o anumită valoare, diferită de la o ţară la alta.
Dacă pentru un german cumpărarea de echipamente necesare utilării locuinţei este importantă atunci când preţul depăşeşte valoarea de 768 de euro, pentru un român nivelul de suportabilitate pleacă de la doar 184 de euro.
Şi în privinţa sumelor alocate pentru divertisment şi călătorii, românii se numără printre puţinii europeni (alături de cehi şi unguri) care consideră că un buget cu impact raportat la veniturile totale este de peste 168 de euro. Spre comparaţie, un italian sau un german consideră că alocă resurse financiare importante dacă valoarea pachetului trece de 1.018 euro, respectiv 906 de euro.
Studiul a evidenţiat că procesul de cumpărare nu mai este de mult o decizie spontană pentru consumator, acesta alocând resurse de timp importante pentru o analiză amănunţită a ofertelor din piaţă din punct de vedere calitate-preţ.
"Vânzătorii zilelelor noastre se confruntă cu un consumator extrem de bine informat, care se descurcă singur în găsirea informaţiei de care are nevoie, să compare, să ceară sfaturi şi să ia astfel o decizie bazându-se pe propriile sale cercetări. În contextul în care rata de penetrare a Internetului în Europa ajunsese în iunie 2010 la o medie de 68%, peste 90% dintre utilizatori folosesc mediul online pentru documentare", a spus Zeitoun.
Potrivit studiului, peste 90% dintre europeni, indiferent de vârstă, alocă în medie o luna de zile perioadei de cercetare proprie. Neîncrezători în discursurile vânzătorilor, peste 50% dintre consumatorii europeni au încredere mai degrabă în intuiţia proprie sau cea a apropiaţilor, în analiza personală desfăşurată pe Internet sau în sfaturile prietenilor şi ale familiei.
Pe fondul crizei, europenii au revenit la fundamentele consumului, respectiv o bună achiziţie este înainte de toate un bun raport calitate-preţ, iar căutarea unui preţ bun presupune bineînţeles comparaţia acestora.
În aceste condiţii, peste 59% dintre europeni compară cu atenţie preţurile, iar acest tip de comportament afectează toate generaţiile, în toate ţările.
În România, peste 65% din populaţie compară preţurile înainte de a trece la achiziţia propriu-zisă, procent ce se numără printre cele mai ridicate din Europa, alături de Belgia, Portugalia sau Slovacia.
Britanicii sunt cei care acordă cea mai mică importanţă acestui aspect, în medie, doar 47% dintre aceştia fiind atenţi la o analiză comparativă a costurilor.
În plus, promoţiile reprezintă în continuare un instrument de marketing la care tot mai mulţi consumatori sunt sensibili, fiind căutate de peste 50% dintre europeni.
Studiul "Observatoire Cetelem 2011" a fost realizat în decembrie 2010, pe un eşantion reprezentativ de 8.700 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani.
Cercetarea a vizat 13 ţări în care compania Cetelem operează, respectiv Germania, Belgia, Spania, Franţa, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, Cehia, România, Marea Britanie, Rusia şi Slovacia.
În România, Cetelem este unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa creditelor de consum.
Societatea a fost înfiinţată în luna mai 2005, prin preluarea Credisson International de către Cetelem, filiala furnizoare de credite de consm a grupului financiar francez BNP Paribas.
Citește pe alephnews.ro: Sectorul tech e „zguduit” de prezența lui Elon Musk. Ce impact are noua Administrație Trump asupra marilor companii
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Povestea româncei care a creat una dintre cele mai importante afaceri româneşti, cu care a devenit şi miliardară in euro
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Regina Întunericului rupe tăcerea, la o zi după înmormântarea secretă a lui Prigoană: 'Nu și-a dorit să fie văzut mort!'
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 07:36
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 997. Sprijinul bugetar extern al Ucrainei depăşeşte 100 de miliarde de dolari de la începutul războiului / Companii din Kazahstan furnizează echipamente de război electronic Rusiei, în ciuda sancţiunilor
-
astăzi, 01:27
Elon Musk atacă Microsoft în procesul extins împotriva OpenAI