Românii la cumpărături: Grăbiţi, fără listă, într-un singur magazin, se încadrează în buget

Românilor le place cel mai mult, dintre est-europeni, să meargă la cumpărături, cu acest lucru fiind de acord 9 din 10 cumpărători, în timp ce în Cehia, Slovacia şi Austria, 7 din 10 consideră mersul la cumpărături plăcut, iar în Bulgaria doar jumătate dintre cumpărători afirmă acelaşi lucru.

Urmărește
354 afișări
Imaginea articolului Românii la cumpărături: Grăbiţi, fără listă, într-un singur magazin, se încadrează în buget

Românii la cumpărături: Grăbiţi, fără listă, într-un singur magazin, se încadrează în buget (Imagine: Arhiva Foto Mediafax)

În acelaşi timp, în România cumpărătorii resimt mai mult presiunea timpului la cumpărături decât în alte ţări, relevă un studiu GfK. Austria şi Cehia sunt ţările în care acest sentiment este cel mai puţin perceput. Prin contrast cu acestea, în România, aproximativ 35% din cumpărători resimt această presiune atunci când fac achiziţiile zilnice. Acest lucru poate fi influenţat şi de o dezvoltare sub potenţial pentru comerţul modern de proximitate, comparativ cu Austria de exemplu.

Cumpărătorii bulgari folosesc cel mai mult lista de cumpărături, aproape 7 din 10, în timp ce în România 5 din 10 cumpărători îşi organizează cumpărăturile cu ajutorul unei liste, dar numărul acestora scade de la un an la altul.

Cea mai mare parte dintre cumpărătorii români şi bulgari declară, de asemenea, că în achiziţiile de zi cu zi reuşesc să se încadreze în bugetul planificat. La polul opus, se află cumpărătorii din Cehia şi Austria.

La modul ideal, cumpărătorii români preferă să cumpere totul dintr-un singur magazin, dar căutarea unui preţ mai bun îi face sa viziteze mai multe magazine. Chiar daca majoritatea consumatorilor declară că le place să meargă la shopping în magazine care au totul sub un singur acoperiş, comportamentul lor de cumpărare şi luarea deciziilor sunt influenţate şi de preţ. În România, 72% dintre cumpărători sunt dispuşi să îşi facă achiziţiile din mai multe magazine dacă aceasta îi ajută să obţină un preţ mai mic sau oferte mai convenabile.

Studiul GfK „Panelul de gospodării” are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea continuă a consumului casnic din România, pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un eşantion de 3.000 gospodării, reprezentativ la nivel naţional. Persoana intervievată din cadrul gospodăriei a fost cea responsabilă cu majoritatea cumpărăturilor pentru familie.

GfK oferă informaţii despre piaţă şi despre consumatori şi care ajută companiile să ia decizii, având peste 13,000 de experţi în cercetarea de piaţă, în peste 100 de ţări.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici