Românii preferă autoturismele diesel - studiu

Cumpărătorii de maşini second hand din Europa Centrală şi de Est caută, de cele mai multe ori, un model hatchback, cu motor pe benzină, de culoare argintie sau gri, la un preţ mai redus de 6.000 de euro, cele mai cerute mărci fiind Skoda, Renault, Ford, Opel şi Peugeot, potrivit dealerului AAA Auto.

Urmărește
5 afișări
Imaginea articolului Românii preferă autoturismele diesel - studiu

Românii preferă autoturismele diesel - studiu

Pe lângă tendinţele generale din regiune, există diferenţe de la o ţară la alta, referitoare la marca sau culoarea maşinii, potrivit unui studiu realizat de dealerul de maşini de ocazie AAA Auto în Cehia, Slovacia, Ungaria şi România.

Analiza arată că în Ungaria, de exemplu, cea mai populară maşină este Suzuki, produsă local, iar, în mod similar, în România mărcile Skoda, Renault, Ford, Opel şi Peugeot sunt depăşite de Dacia, în ceea ce priveşte volumul vânzărilor.

În acelaşi fel, preferinţele pentru o anumită culoare diferă de la ţară la ţară. În Cehia şi Slovacia, culoarea roşie este la modă, pe lângă argintiu, însă în Ungaria roşul nu este foarte popular, fiind foarte căutată, în schimb, culoarea neagră. Polonezilor şi românilor le place albastrul, a doua opţiune după argintiu sau gri în topul popularităţii.

Cercetarea a evidenţiat diferenţe semnificative între este-europeni în ceea ce priveşte preferinţa pentru motoarele diesel. În timp ce în România 49% din autoturismele vândute de AAA Auto anul trecut erau echipate cu motoare diesel, în Cehia ponderea a fost de 30%, în Polonia de 29%, în Slovacia de 19% iar în Ungaria de 16%. În ciuda acestor diferenţe, cererea pentru maşini cu motorizări diesel este în creştere în toate cele cinci ţări, se precizează în studiu.

Analiza a scos în evidenţă diferenţe între statele est-europene şi în ceea ce priveşte vechimea maşinilor. În România, unde existenţa taxei de primă înmatriculare favorizează importurile de maşini mai noi, 34% dintre clienţi au cumpărat maşini cu o vechime de până la trei ani, pe când în Polonia şi Cehia ponderea este de 18%, în Ungaria de 16% iar în Cehia de 12%.

Referitor la opţiunea pentru anumite versiuni, în Cehia cererea pentru modelele break este de trei ori mai mare faţă de Ungaria, de exemplu, fapt care poate fi pus pe seama existenţei unui număr mare de case de vacanţă în Cehia. Fiecare a cincea maşină vândută în Cehia este de tip estate (break).

România, este, în schimb, o ţară a modelelor sedan, modele care acoperă 27% din totalul vânzărilor. În ciuda diferenţelor, în regiune modelele de tip hatchback sunt cele mai solicitate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici