- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Românii preferă tranzacţiile directe când cumpără maşini
Românii şi clienţii pentru maşini la mâna a doua din Europa de Est, în general, preferă tranzacţiile directe, însă ponderea acestora va scădea treptat, odată ce piaţa second hand autohtonă se va maturiza, ofertele urmând să vină mai mult din România decât din Germania, estimează oficialii mobile.ro.
Românii preferă tranzacţiile directe când cumpără maşini (Imagine: Mediafax Foto)
"Am observat că românii şi clienţii din Europa de Est, în general, preferă să facă tranzacţii directe, faţă în faţă. De exemplu, 46% dintre cei care postează anunţuri pe site-ul românesc mobile.ro sunt vânzători particulari, în timp ce în Germania ponderea este de 10%", a declarat, marţi, agenţiei MEDIAFAX, Antje Schneider, directorul de afaceri internaţionale al mobile.international, firmă germană care gestionează piaţa auto virtuală mobile.ro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Ea a adăugat că se aşteaptă ca ponderea anunţurilor particularilor să scadă uşor în timp, odată ce piaţa auto de maşini rulate din România se va maturiza, iar dealerii vor aborda mai serios comerţul cu automobile la mâna a doua.
"În 2-3 ani, comerţul cu maşini second-hand se va dezvolta puternic şi în România şi cred că maşinile vor proveni în principal din ţară, şi nu din Germania, cum se întâmplă în prezent", a spus Schneider.
Potrivit datelor mobile.de, cea mai mare piaţă auto virtuală din Germania, 26% dintre maşinile rulate vândute de dealerii germani merg în Polonia, 11% în în România, 8% în Rusia şi câte 7% în Italia, respectiv Franţa.
În 2008, prin intermediul mobile.de, au fost vândute maşini în valoare de 26,8 miliarde de euro.
Potrivit oficialilor mobile.international, site-ul mobile.ro are 15.000 de anunţuri, aproape 467.000 de vizitatori unici pe lună şi peste 1,2 milioane de accesări lunar. Platforma germană mobile.de numără un total de 1,4 milioane de anunţuri.
Directorul de comunicare al mobile.de, Anja Klein, a declarat pentru MEDIAFAX că firma germană va deschide până la sfârşitul acestui an pieţe auto virtuale în Franţa şi Italia.
Site-ul mobile.de a fost deschis în 1996, iar în 2004 a fost achiziţionat de site-ul specializat în comerţ electronic eBay. În octombrie 2008 a fost inaugurată platforma mobile.ro, iar în acest an piaţa auto virtuală dedicată Poloniei (mobile.eu).
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO