Rus: CNADNR este un intermediar între buget şi constructori, în loc să fie un jucător mare pe piaţă

CNADNR ar trebui să fie un "jucător mare" în piaţa construcţiilor, dar funcţionează mai degrabă ca un intermediar între bugetul statului şi diverşi constructori privaţi, astfel că este necesară o reevaluare "foarte solidă" a activităţii, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Urmărește
256 afișări
Imaginea articolului Rus: CNADNR este un intermediar între buget şi constructori, în loc să fie un jucător mare pe piaţă

Rus: CNADNR este un intermediar între buget şi constructori, în loc să fie un jucător mare pe piaţă (Imagine: Mediafax Foto)

"În infrastructura rutieră este ceea ce vedeţi - insolvenţe, falimente, corupţie. (...) Suntem într-un proces de restructurare şi de reevaluare a unora dintre tipurile de atitudini pe care le-am avut faţă de ceea ce am avut de făcut. Vom reevalua foarte solid şi CNADNR. O companie care ar trebui să fie un jucător mare în piaţa construcţiilor este mai degrabă un intermediar între bugetul statului şi diversele companii private, care lucrează în sistemul de drumuri naţionale, drumuri expres şi autostrăzi", a spus Rus, răspunzând unei întrebări privind poziţia FMI referitoare la gestionarea investiţiilor şi calitatea infrastructurii din România.

FMI reiterat că, pentru soluţionarea deficitului tot mai mare de infrastructură, se impun investiţii publice mai eficiente, determinate de o absorbţie mai mare a fondurilor UE.

"Ȋn pofida unui trecut marcat de cheltuieli de capital peste media celorlalte ţări similare ei, densitatea infrastructurii din România este relativ scăzută, în timp ce calitatea acesteia este percepută ca fiind cea mai slabă din UE, reflectând o irosire a resurselor cheltuite şi o planificare precară pe termen mediu, în pofida unor eforturi ce au fost realizate în scopul mai bune prioritizări a proiectelor", se arată într-un comunicat transmis luni de FMI care conţine concluziile experţilor instituţiei aflaţi la Bucureşti într-o misiune de evaluare în perioada 27 ianuarie-10 februarie.

Rus a menţionat că situaţia companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor, inclusiv a CNADNR, a fost analitată cu reprezentanţii Comisiei Europene şi ai FMI, în cadrul discuţiilor fiind adresate "sute de întrebări". Dintre toate companiile ministerului, Tarom a rămas cu o problemă legată de profitabilitate, dar şi în cazul operatorului aerian vor fi luate măsuri pentru punerea "în zona de profit operaţional", a arătat Rus.

CNADNR a programat cheltuieli pentru investiţii de 5,49 miliarde lei în acest an, în creştere de 2,3 ori faţă de suma bugetată pentru 2014, şi estimează că va încheia 2015 cu aproximativ 450 de salariaţi în plus.

CNADNR a revenit recent în subordinea Ministerului Transporturilor, unde a funcţionat până în 2013, când a fost trecută în administrarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură, condus atunci de Dan Şova.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici