"Toate modelele noastre vor avea motoare turbo, în producţia de serie, până la sfârşitul anului 2010", a spus Weber, scrie Automotive News Europe.
Weber s-a referit la motoarele pe benzină, deoarece toate cele diesel folosesc supraalimetare cu turbină de mai bine de 15 ani.
Declaraţiile oficialului Mercedes-Benz vin în contextul în care în Europa şi Statele Unite ale Americii legislaţia obligă producătorii auto să reducă emiile de noxe şi de dioxid de carbon ale modelelor pe care le produc.
Cererea pentru motoare turbo este în creştere deoarece această tehnologie nu este prea scumpă şi permite reducerea consumului de carburant. Prin utilizarea turbinelor, Daimler va putea instala pe maşinile sale motoare mai mici, mai uşoare şi mai eficiente decât până în prezent, fără o diminuare a performanţelor.
Potrivit lui Weber, pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, Mercedes-Benz va introduce şi motorizările hibride pe termen mediu, iar limuzina Clasa S va avea o astfel de variantă din 2009.
De asemenea, oficialul Mercedes-Benz a adăugat că obiectivul pe termen lung al companiei este să producă vehicule care să nu aibă emisii poluante, folosind tehnologii bazate pe hidrogen sau pe energie electrică. În acest sens, primul pas va fi făcut în 2010, prin începerea producţiei de serie a Smart ForTwo electric.
Smart face parte din grupul Daimler, alături de Mercedes-Benz.