Rus la inaugurarea pistei Aeroportului Ghimbav: Bine că n-am tăiat o panglică, ne făceam de râs

Ministrului Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, vineri, la inaugurarea pistei viitorului aeroport Ghimbav-Braşov, care a costat 16 milioane de euro, că mai sunt încă multe de făcut până la finalizarea aeroportului şi că este foarte bine că nu a fost tăiată o panglică pentru că se făcea de râs.

Urmărește
2449 afișări
Imaginea articolului Rus la inaugurarea pistei Aeroportului Ghimbav: Bine că n-am tăiat o panglică, ne făceam de râs

Ministrului Transporturilor, Ioan Rus (Imagine: Mediafax Foto)

La inaugurarea pistei au fost prezenţi, pe lângă ministrul Transporturilor, Ioan Rus, şi ministrul Economiei, Constantin Niţă, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Aristotel Căncescu, precum şi consilieri şi parlamentari din Braşov şi judeţele vecine.

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a precizat că pentru realizarea pistei, care are o lungime de 2.850 metri şi o lăţime de 45 de metri, a fost nevoie de 16 milioane de euro, sumă alocată din bugetul Consiliului Judeţean, însă până în prezent s-au cheltuit, în total, 30 de milioane de euro pentru lucrările executate şi că meritul pentru aceasta este al Consiliului Judeţean Braşov şi nu al Guvernului prezent sau trecut.

”Faptul că inaugurăm această pistă nu este nici meritului domnului Victor Ponta, nici a lui Klaus Iohannis, nici a domnului Boc sau a doamnei Udrea. Este meritul Consiliului Judeţean şi a consilierilor din toate formaţiunile politice“, a afirmat Căncescu.

El a mai spus că fără sprijin din partea Guvernului construcţia aeroportului nu poate fi terminată.

”Pe mine m-ar bucura dacă am avea un ajutor financiar, pentru că fără un sprijin financiar nu-l putem finaliza. Avem bani pentru căile de rulare, pentru balizaj, pe care le vom finaliza anul viitor. Până acum am cheltuit sub 30 de milioane de euro, dar ar mai trebui încă pe atât să finalizăm acest aeroport“, a spus preşedintele CJ Braşov.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, l-a asigurat pe preşedintele CJ Braşov că, dacă Consiliul Judeţean nu va avea resurse să finalizeze lucrările, va propune un proiect de lege prin care să fie transferate o parte din lucrări în administrarea Ministerului Transporturilor, iar aeroportul de la Ghimbav să devină ”un aeroport de rezervă“ al celui din Otopeni.

”Ţinând cont de diferenţa de climă permanentă şi condiţiile meteo de pe aeroportul Otopeni, aeroportul de la Braşov se poate transforma într-unul de rezervă al Otopeniului. Prin urmare, ar trebui să finanţăm de la Guvern alte lucrări necesare pentru acest aeroport, pentru că ar fi păcat să laşi pista să se distrugă“, a spus ministrul Rus.

El a atras atenţia că este încă mult de lucru până la finalizarea aeroportului, spunând că este foarte bine că nu a fost tăiată o panglică.

”Aici mai este mult de lucru. Am făcut o pistă doar şi foarte bine că nu am tăiat o panglică, pentru că ne făceam de râs. De acum, trebuie să stăm cu picioarele în apă rece puţin, să găsim soluţia optimă ca să mergem cu viteză mai mare mai departe“, a afirmat ministrul Transporturilor.

Rus a mai spus că o să facă eforturi ca investiţia să fie dusă până la capăt, astfel încât de-a lungul pistei să nu fie făcut ”depozit de lăzi de cartofi”.

La rândul său, ministrul Economiei, Constatin Niţă, a precizat că Guvernul ar trebui să se implice mai mult în finalizarea proiectului de la Braşov şi că terenul pe care se va construi aeroportul ar tebui trecut în administrarea Ministerului Transporturilor.

”Terenul pe care se construieşte aeroportul ar trebui să treacă de la Ministerul Cercetării, unde se află în prezent, la Ministerul Transporturilor, având în vedere că astfel dăm posibilitatea Guvernului să se implice în finanţarea lucrărilor. Cred că Guvernul trebuie să se implice în acest obiectiv şi voi face tot ce îmi stă în putinţă ca acest lucru să se întâmple în condiţii perfect legale“, a spus ministrul Economiei.

După inaugurare, de pe pista aeroportului a decolat un avion uşor cu patru locuri, la bordul căruia au fost invitaţi, pe rând, cei care au dorit să testeze pista.

Lucrările la pista aeroportului au început în aprilie 2013, cu aducerea la nivel a terenului pe care va fi amenajat aeroportul. Deşi ar fi trebuit ca pista să fie complet finalizată la 1 decembrie 2013, în noiembrie lucrările au fost oprite din cauza temperaturilor scăzute, iar şantierul a intrat în conservare, fiind reluate în martie 2014.

În cea de-a doua etapă de realizare a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav vor fi achiziţionate, prin licitaţie, lucrările de proiectare şi de execuţie a restului suprafeţelor de rulare, a reţelei de canalizare pluvială, a instalaţiei de balizaj, a instalaţiilor electrice, a marcajelor. Urmează licitaţia pentru turnul de control, construirea clădirii energetice, a remizei pentru pompieri, a staţiei de epurare monobloc, a drumului de acces, a drumului perimetral, a canalului pluvial deschis şi a reţelei din incinta aeroporului, a cabinei control acces şi, în final, a terminalului modular de călători.

La licitaţia pentru faza a doua a aeroportului de la Ghimbav, s-au înscris, până la sfârşitul lunii august trei firme - Consal SA Braşov, Nicolaj SRL (firmă cu capital italian) şi asocierea dintre Morani Zărneşti şi SC Aero Project Bucureşti. Valoarea totală estimată a acestor lucrări este de 28.661.780 de lei (peste 6 milioane de euro), fără TVA.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici