- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (09.10.2014, 18:10)
- Liviu Iancu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Rus: Tronsonul Piteşti-Sibiu ar putea fi prins în Master Planul de transport ca autostradă
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunţat joi, în urma unei întâlniri cu reprezentanţii Uzinelor Dacia Mioveni, că va discuta şi va analiza posibilitatea ca tronsonul Piteşti - Sibiu să fie prins în forma finală a Master Planului General de Transport ca autostradă, în două faze.
Urmărește
388 afișări
Rus: Tronsonul Piteşti-Sibiu ar putea fi prins în Master Planul de transport ca autostradă (Imagine: Mircea Rosca/ Mediafax Foto)
La întâlnirea cu managementul şi cu sindicatele Uzinelor Dacia Mioveni, reprezentanţii societăţii au afirmat că dacă ar exista un drum corespunzător, durata de transport a maşinilor exportate s-ar înjumătăţi, a anunţat joi într-un comunicat Ministerul Transporturilor.
În cadrul discuţiilor, Rus a anunţat că va discuta şi analiza cu AECOM posibilitatea ca tronsonul Piteşti – Sibiu să fie prins în forma finală a Master Planului General de Transport ca autostradă, în două faze.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
"Faza întâi, să spunem, dacă nu or să fie alte condiţii, drum expres, faza a doua autostradă. Dar în faza întâi exproprierile se fac în regim de autostradă, deci vom construi un spaţiu pentru autostradă, studiu de fezabilitate şi proiectare se fac pentru autostradă. (...) La nivelul circulaţiei de acum, câţiva ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. În etapa a doua drumul expres se va transforma în autostradă. Dacă vom fi extrem de bine organizaţi, în 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea în 2018 o legătură transcarpatică adevărată, Piteşti - Sibiu", a declarat Rus.
Construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti a fost solicitată insistent marţi de participanţii la prima dezbatere publică a Master Planului, document unde traseul figurează ca drum expres, iar ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a precizat că după 2020 este posibilă modernizarea şoselei la profil de autostradă.
"Drumul expres nu înlocuieşte ideea de autostradă, ci este o fază intermediară de la nimic la autostradă, prin nimic înţelegând drumurile actuale pe care le avem. Această evoluţie, de la inexistenţa la existenţa autostrăzii parcurge o fază intermediară, a parcurs în toată Europa şi în toată lumea. Sigur, unii care au avut bani şi posibilităţi au făcut direct autostrăzi", a spus atunci Rus.
În actuala variantă a Master Planului, secţiunea Sibiu - Piteşti, de 115 km, una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, promisă de autorităţi, figurează ca viitor drum expres.
Oficialul a precizat că subiectul acestei autostrăzi va fi rediscutat cu reprezentanţii AECOM, consultantul statului în realizarea Master Planului, şi că în momentul în care documentul va deveni unul operaţional vor putea fi realizate "unele retuşuri".
"Sunt de acord că pe Piteşti - Sibiu, la analiza întregii situaţii prezentate de colegii de la Piteşti, putem face exproprierea la nivel de 70 de metri, la regim de autostradă, proiectarea pe ceea ce înseamnă elementele care nu se mai modifică să se facă pe autostradă şi diferenţa pe drum expres", a spus ministrul.
El a arătat că, în condiţiile în care construcţia unui drum expres ar fi cu 25-30% mai ieftină, diferenţa fondurilor va putea fi alocată pentru alte proiecte, iar într-o a doua etapă, după 2020, drumul expres Sibiu - Piteşti ar putea fi transformat în autostradă.
În forma actuală a Master Planului, drumul expres Sibiu - Piteşti are un cost estimat de 1,97 miliarde euro.
Potrivit informaţiilor Ministerului Transporturilor, drumurile expres vor avea minim două benzi pe sens, la fel ca autostrăzile, însă banda de urgenţă şi parapeţii laterali sunt opţionali. Viteza maximă admisă pentru automobile va fi de 120 km/oră, faţă de 130 km/oră în cazul autostrăzilor, în cazul camioanelor valorile fiind egale, respectiv 100 km/h.
România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, potrivit datelor din Master Planul de Transport.
Sectorul de transport din România are nevoie de investiţii de 49 miliarde euro în intervalul 2014 - 2030, însă sursele de finanţare însumează 34,98 miliarde euro, echivalentul a 71% din necesar. Din cei aproape 35 miliarde euro pe care România îi poate accesa până în 2030, suma de 9,8 miliarde euro va fi asigurată până în 2020, diferenţa de 25,17 miliarde euro urmând să fie disponibilă în intervalul 2021 – 2030.
Master Planul General de Transport este un document strategic în baza căruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe