S&P: Strategia de extindere bazată pe achiziţii a RCS & RDS pune sub presiune ratingul companiei

Strategia de extindere a RCS & RDS, bazată pe achiziţii, ca şi "administrarea agresivă" a lichidităţilor pun sub presiune ratingul companiei de telecomunicaţii, potrivit unui raport al agenţiei Standard & Poor's (S&P).

Urmărește
96 afișări

Compania are rating "B" pentru credite pe termen lung, cu perspectivă stabilă.

Investiţiile peste nivelul anticipat, care afectează generarea de flux financiar liber de disponibilităţi, au de asemenea un impact negativ asupra calificativului RCS & RDS, în timp ce expunerea cheltuielilor operaţionale la variaţia cursului valutar determină volatilitate în rezultatele operaţionale şi fluxul financiar.

Există o competiţie ridicată pe pieţele cheie ale companiei, din România şi Ungaria, iar perspectivele consumului din Europa de Est sunt limitate, din cauza efectelor crizei financiare, se arată în raport.

Ratingul RCS & RDS este susţinut de prezenţa solidă a companiei pe piaţa televiziunii prin cablu şi satelit din România, notează S&P. RCS & RDS este şi principalul furnizor de internet în bandă largă din România, situaţie care conduce la costuri mai scăzute. De asemenea, politica ofertelor de pachete pentru servicii care includ televiziune, internet, respectiv telefonie mobilă şi fixă, are un impact pozitiv asupra ratingului.

Aceste servicii oferă oportunităţi importante de creştere în România şi Ungaria. Penetrarea scăzută a internetului în bandă largă în România, capacitatea ridicată a reţelei şi investiţiile semnificative oferă companiei posibilitatea de creştere pe acest segment.

Veniturile RCS & RDS au crescut cu 45% în primele nouă luni ale anului trecut, faţă de ianuarie-septembrie 2009, evoluţie susţinută în principal de avansul numărului de abonaţi generatori de venit cu peste 40% pe segmentele de internet şi servicii de date. Excluzând impactul cursului valutar, veniturile au urcat cu 5%, potrivit raportului S&P.

Analiştii agenţiei de rating anticipează creşteri ale veniturilor în acest an şi în 2012, susţinute de majorarea numărului de abonaţi pentru servicii de internet şi date.

Lichiditatea este adecvată, potrivit criteriilor S&P, după ce compania şi-a asigurat refinanţări în valoare de 376 milioane de dolari şi a primit un nou împrumut în mai.

La sfârşitul anului 2010, RCS & RDS avea lichidităţi de 70 de milioane de dolari, iar în acest an fluxul liber de disponibilităţi aflat la discreţie, reprezentând fondurile rămase după finanţarea proiectelor şi efectuarea plăţilor obligatorii, va ajunge la 50 de milioane de euro, estimează S&P, luând în calcul investiţii uşor mai mici, de 200 de milioane de euro.

Pe ansamblu, RCS & RDS ar trebui să dispună de suficiente fonduri pentru a acoperi maturităţile din 2011, de 28 de milioane de dolari.

Evaluarea lichidităţii companiei va rămâne semnificativ influenţată de politicile privind lichiditatea în perspectiva unor posibile investiţii majore, incluzând achiziţii, îmbunătăţiri ale reţelei sau maturităţi ale datoriilor pe termen mediu. S&P şi-ar putea schimba aprecierea privind lichiditatea pentru anul următor, dacă lichiditatea nu este administrată proactiv.

Perspectiva stabilă reflectă opinia S&P că RCS & RDS îşi va menţine poziţia de lider pe piaţa din România, va continua să beneficieze de perspectivele de creştere ale serviciilor de telecomunicaţii oferite la pachet şi îşi va menţine suficient spaţiu de manevră în limitele obligaţiilor financiare asumate.

Ratingul companiei ar putea fi revizuit în creştere dacă RCS & RDS ar putea limita riscul privind refinanţarea pentru 2012 şi anii următori, printr-o administrare proactivă a lichidităţilor.

Presiuni negative asupra ratingului ar putea să apară în cazul unei înrăutăţiri considerabile a rezultatelor operaţionale, cu efect asupra lichidităţilor, mai ales în 2012, sau din cauza unor investiţii mai ridicate decât anticipează S&P, în absenţa finanţării pe termen lung.

Compania, controlată de omul de afaceri Teszari Zoltan, are o reţea care acoperă peste 200 de oraşe şi este unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa serviciilor de televiziune prin cablu şi prin satelit, telefonie fixă şi mobilă. Operatorul şi-a început activitatea în urmă cu 15 ani şi este prezent şi pe pieţele din Ungaria, Cehia, Slovacia, Croaţia şi Serbia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici