Pentru prima dată începând din 2011, un sedan Saab 9-3 a ieşit de pe linia de produţie la fabrica companiei din Trollhattan, Suedia.
Saab şi-a sistat activitatea în aprilie 2011, din cauza dificultăţilor proprietarului, compania olandeză Spyker, de a găsi finanţare, potrivit New York Times.
Producătorul auto a depus cererea de intrare în faliment în decembrie acelaşi an şi a fost cumnpărat de grupul de investiţii chinezo-suedez National Electric Vehicle Sweden (NEVS) în 2012.
Spyker a cumpărat Saab de la grupul american General Motors, care se confrunta în Statele Unite cu probleme financiare majore. Grupul a fost nevoit să ceară protecţia legii falimentului şi să vândă active, parte a procesului de restructurare.
Vânzările Saab au atins nivelul maxim în 2006, de 133.000 de maşini, însă au scăzut ulterior, la 93.000 de unităţi în 2008 şi la numai 27.000 în 2009.