„S-au întâlnit aceste două aspecte în decursul a doi ani: pe de o parte preţurile au crescut, iar asigurătorii fug de volumul de 50% din piaţă pentru că trebuie să vină cu majorări de capital de la firmele-mamă, care nu sunt dispuse. (…) Asigurătorii nu vor să vândă RCA-ul pentru camioane pentru că produce daune destul de mari”, a spus Viorel Vasile, CEO al Safety Broker.
La jumătatea lunii septembrie Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) şi asociaţiile transpor-tatorilor au ajuns la o înţelegere privind preţul la RCA, aceasta urmând să însumeze 7.500 de lei pentru un camion de 16 tone, în timp ce asigurătorii au spus că îngheţarea tarifelor RCA încalcă normele europene şi pe cele locale, iar România ar putea fi sancţionată.
Viorel Vasile consideră însă că RCA-ul va ajunge la un preţ de 8.600 de lei, faţă de norma impusă de 7.500 de lei, pentru că la această sumă se adaugă marja comercială şi rata de profit.
CEO-ul Safety Broker consideră că decizia autorităţilor de a plafona tarifele la RCA prin lege nu este o măsură economică şi nu va avea efectele scontate, spunând că nu transportatorii ar trebui să fie cei care fac legea privind RCA-ul.
Citeşte şi: Ordonanţa de Urgenţă privind plafonarea tarifelor RCA va fi publicată luni în Monitorul Oficial
Citeşte şi: COTAR: Guvernul României intenţionează să modifice legea RCA printr-o Ordonanţă de Urgenţă
Citeşte şi: ASF: Pilonul legii privind poliţele RCA, compensarea directă. Transportatorii nemulţumiţi ameninţă cu proteste
Citeşte şi: ASF: Pilonul legii privind poliţele RCA, compensarea directă. Transportatorii nemulţumiţi ameninţă cu proteste
Citeşte şi: ASF va trimite Parlamentului un proiect privind poliţele RCA, după ce preţurile au crescut cu 300%