Vânzările în funcţie de volum al Japan Tobacco, producătorul unor mărci precum Winston şi LD, au crescut în regiune cu 0,6% într-un interval de două luni încheiat la sfârşitul lunii august, după un declin de 9,7% în primul trimestru şi de 7,3% în cel de-al doilea, a anunţat compania.
Japan Tobacco mizează pe Rusia şi alte ţări din Europa de Est pentru majorarea câştigurilor, în condiţiile în care anticipează o scădere a vânzărilor pe piaţa din Japonia cu 16% în actualul an fiscal, din cauza majorării unor taxe de la 1 octombrie.
Europa de Est asigură aproape jumătate din volumul vânzărilor din străinătate ale Japan Tobacco, potrivit companiei.
Japan Tobacco a cumpărat în 1999 activităţile internaţionale ale RJR Nabisco, inclusiv brandurile Camel şi Winston, precum şi grupul britanic Gallagher în 2007.
Profitul companiei a scăzut în primul trimestru cu 47%, după un declin al vânzărilor din Japonia cu 7,9%.
Guvernul japonez urmează să majoreze în octombrie accizele cu 70 de yeni pe pachetul de 20 de ţigări (84 cenţi).
Grupul japonez este prezent şi în România, prin fabrica JTI România, cu o cotă de piaţă de circa 25%, principalii competitori fiind British American Tobacco (BAT) şi Philip Morris International.
BAT, Philip Morris şi JTI deţin peste 95% din piaţa ţigărilor şi produselor din tutun din România.