Prima pagină » Economic » Samsung anunţă profit în scădere pentru cel de-al doilea trimestru consecutiv

Samsung anunţă profit în scădere pentru cel de-al doilea trimestru consecutiv

Profitul Samsung a scăzut în primele trei luni ale acestui an cu 4,5%, la aproximativ 8 miliarde de dolari, compania sud-coreeană înregistrând cel de-al doilea declin trimestrial consecutiv, din cauza reducerii preţurilor la smartphone-uri şi tablete în contextul stagnării cererii.
Samsung anunţă profit în scădere pentru cel de-al doilea trimestru consecutiv
Vlad Popescu
08 apr. 2014, 09:59, Economic

Profitul operaţional al Samsung Electronics, cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel global, a coborât la 8.400 miliarde woni (8 miliarde de dolari) în perioada ianuarie-martie, de la 8.800 miliarde woni în intervalul corespunzător din 2013, a anunţat marţi producătorul sud-coreean de electronice într-un raport preliminar.

Media estimărilor analiştilor contactaţi de Bloomberg indica un profit de 8.300 miliarde woni. În ultimul trimestru al anului trecut, profitul Samsung a coborât cu 7,9%.

Vânzările de produse din gama high-end au încetinit după ce pieţele dezvoltate au ajuns la saturaţie. Totodată, vânzările de smartphone-uri de top de la Samsung au fost afectate de lansarea noilor modele iPhone în toamna anului trecut.

Samsung a prezentat recent noul vârf de gamă Galaxy S5 şi a extins gama de tablete, concentrându-se totodată pe dispozitive cu preţuri mai scăzute, în încercarea de a atrage mai mulţi clienţi pe fondul asaltului producătorilor chinezi, care vin cu oferte atractive la preţuri competitive.

„Importanţa dispozitivului S5 este ceva mai mică faţă de modelele predecesoare”, a comentat pentru Bloomberg un analist de la NH Investment & Securities.

Vânzările de smartphone-uri ale companiei sud-coreene au ajuns la 90 milioane unităţi în primele trei luni ale anului, potrivit estimărilor băncii japoneze Nomura.

Acţiunile Samsung au scăzut marţi la Seul cu 0,9%, dar afişează un avans de aproximativ 1% faţă de începutul anului. Anul trecut, grupul a pierdut 9,9% din valoare la bursă, primul declin anual din 2008.

Compania a înregistrat în primele trei luni ale anului vânzări de 50,3 miliarde de dolari, uşor sub estimările analiştilor.