Sandero, singura marcă de maşină produsă în România care se află în top 20 european. Ce locuri ocupă Duster şi Ford B-Max

Dacia Sandero se află pe locul 20 în top 100 cele mai vândute maşini din Uniunea Europeană, în primul trimestru al anului 2017, cu aproape 48.000 de maşini vândute (plus 15%), SUV-ul Duster ocuând locul 36, cu aproape 36.000 de unităţi, în urcare cu 3%.

Urmărește
3078 afișări
Imaginea articolului Sandero, singura marcă de maşină produsă în România care se află în top 20 european. Ce locuri ocupă Duster şi Ford B-Max

Sandero, singura marcă de maşină românească din top 20 european. Ce locuri ocupă Duster şi Ford B-Max

Singurele modele produse în România ce se înscriu în top 100 cele mai vândute maşini din Uniunea Europeană sunt Dacia Sandero, pe locul 20 în primul trimestru al acestui an, cu aproape 48.000 de maşini vândute (plus 15%), şi SUV-ul Duster pe poziţia 36, cu aproape 36.000 de unităţi, în urcare cu 3%, potrivit ZF.

Maşinile produse în Ro­mânia – trei modele Dacia (Sandero, Duster şi Logan) şi unu fabricat de Ford - ocupă locurile 20, 36 107 şi 114 în topul celor mai bine vândute automobile pe piaţa UE, potrivit calculelor carsalesbase.com ce utilizează datele JATO Dynamics.

Departe de top 10, unde concurează modele precum Volkswagen Golf, cea mai bine vândută maşină la nivel european în primele trei luni, cu peste 115.000 de unităţi, Ford Fiesta sau Renault Clio, fiecare cu vânzări de peste 85.000 de unităţi, Sandero se apropie ca volume de crossoverul Opel Mokka şi depăşeşte modele concurente din clasa mică precum Skoda Fabia. De asemenea, tot Sandero înregistrează vânzări mai mari decât compactele Peugeot 308 sau Renault Megane care au 45.400, respectiv 42.500 de maşini vândute în ace­laşi interval.

În cazul vânzărilor Sandero, impactul asupra uzinei Dacia de la Mioveni este parţial deoarece modelul este asamblat şi în Maroc, la Tanger, de unde se livrează către Europa de Vest. În 2016, doar 15% din producţia fabricii Dacia de la Mioveni era acoperită de Sandero, în timp ce Duster reprezenta 60% din producţie.

SUV-ul Duster, produs exclusiv în România, chiar şi în ultimul an înainte de lansarea celei de-a doua generaţii, înre­gistrează în continuare creşteri ale vânzărilor. Cu aproape 36.000 de maşini vândute, în creştere cu 3%, Duster se apropie de Peugeot 3008, poziţionat pe locul 31. Pe de altă parte, SUV-ul românesc înregistrează vânzări mai mari decât BMW X1, Toyota Auris sau Toyota C-HR, noul SUV compact al constructorului nipon.  În afara top 100 se află Dacia Logan, care include atât sedanul, cât şi breakul MCV cu aproape 12.500 de unităţi livrate, în scădere cu 2%, înregistrând volume similare cu modele precum Suzuki Ignis sau Honda Jazz, ambele din clasa mică.

 

Pe locul 114 se re­gă­seşte modelul Ford B-Max produs la Craiova de către construc­torul american. În total, monovolumul de clasă mică a înregistrat vânzări de aproape 11.000 de unităţi, în scădere cu opt procente faţă de perioada similară a anului trecut. În condiţiile în care segmentul monovolumelor este în cădere liberă, clienţii optând tot mai mult pentru SUV-uri, B-Max se vinde chiar mai bine decât fratele său mai mare – S-Max care a beneficiat inclusiv de un facelift, însă vânzările sale au fost de 10.640 de unităţi.

Continuarea articolului este disponibilă pe ZF.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici