Scădere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme în România. Top-ul celor mai căutate mărci de maşini

  • Anul 2021 a început cu o scădere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme: -46,6% în luna ianuarie, urmată de -18,8% în luna februarie.
  • Achiziţiile de maşini „verzi” rămân pe un trend pozitiv.
Urmărește
1359 afișări
Imaginea articolului Scădere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme în România. Top-ul celor mai căutate mărci de maşini

Scădere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme în România. Top-ul celor mai căutate mărci de maşini

După ce, în ultimele 4 luni ale anului 2020, s-au consemnat creşteri ale înmatriculărilor de autovehicule, anul 2021 a debutat cu o scădere semnificativă în luna ianuarie (-46,6%), urmată de una mai puţin importantă (-18,8%), în luna februarie, conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) după două luni din acest an este condus de către Dacia (2.443 unităţi), urmată de Ford (1.832 unităţi), Toyota (1.418 unităţi), Hyundai (1.298 unităţi), Volkswagen (1.110 unităţi), Skoda (1.102 unităţi), Mercedes Benz (938 unităţi), Renault (921 unităţi), BMW (629 unităţi) şi Suzuki (552 unităţi).

Autoturismele (care reprezintă cca. 78% din total) au înregistrat, în luna februarie 2021, un volum de 6.815 unităţi, cu 21,6% mai mic decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor două luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 39,6% comparativ cu perioada similară a anului anterior

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după două luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere importantă (-5,5pp) faţă de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 60,8%. În ceea ce priveşte autoturismele cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de doar 1,9pp faţă de primele 2 luni din 2020, deţinând, însă, o cotă de doar 26,1% din total.

Autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină după primele 2 luni din 2021, o cotă de piaţă de 13,1%, care este de 2,3 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,7%).

Ca şi în lunile anterioare, în care s-a constatat o contracţie importantă a achiziţiilor de autoturisme, cele “verzi” performează şi rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 39,7% comparativ cu perioda similară a anului trecut. Si mai
important este faptul că ele deţin, în luna februarie, o cotă de piaţă de 12,1%, iar după după 2 luni din 2021, 13,1% faţă de doar 5,7%, cât s-a înregistrat în perioada similară din 2020.

În ce priveşte autoturismele cu tracţiune integrală (4x4), acestea au, după două luni din acest an, o cotă de piaţă de 23,6%, pe un volum total de 3.007 unităţi, inferior cu 37,4% celui consemnat în perioada similară din 2020.

În ceea ce priveşte tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme în primele 2 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 65% din totalul achiziţiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 35%.

Raportul este unul mai dezechilibrat decât de obicei, în condiţiile în care neînceperea programului Rabla creează o aşteptare vizibilă în special în rândul persoanelor fizice, şi nu numai.

Şi autovehiculele comerciale uşoare (inclusiv minibuse si pick-up) înregistrează o a doua lună de scădere în 2021, chiar
importantă (-12,3%), ceea ce face ca după două luni din acest an să se înregistreze o scădere generală de 14,1%, aceasta fiind mai puţin abruptă comparativ cu cea înregistrată de autoturisme (-39,6%).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici