- Home
- Economic
- (04.06.2024, 06:49)
- Daniel Contescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Scandalul airbag-urilor care ucid: 100 de milioane de maşini din toată lumea sunt implicate / Autorităţile au găsit motivul accidentelor / Cum poţi afla dacă maşina ta are probleme
- 100 de milioane este estimarea numărului global de vehicule implicate în scandal.
- Organismul american NHTSA raportează peste 400 de răniţi şi 27 de decese în SUA.
- Numai în luna mai au fost rechemate 600.000 de maşini, pentrun a se afla originea defectelor.
Urmărește
7514 afișări
Scandalul airbag-urilor care ucid: 100 de milioane de maşini implicate, iată motivul accidentelor
Airbag-uri defecte care pot ucide. Scandalul Takata, companie prezentă şi în România, continuă să-şi arate efectele la 15 ani de la primele accidente legate de dispozitivele de siguranţă produse de compania japoneză.
Cea mai recentă rechemare în service datează din 17 mai 2024 şi implică aproximativ 600.000 de maşini produse între 2009 şi 2019 care sunt echipate cu modelul airbag care a ucis, până în prezent, cel puţin 27 de persoane în Statele Unite şi a rănit peste 400.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
În anii 90, Takata a început să producă airbag-uri. Sunt mai mici şi mai puţin costisitoare decât altele de pe piaţă, aşa că producătorii le aleg adesea pentru maşinile lor.
La începutul anilor 2000, producătorul a început să fie bănuit că unele cazuri de şoferi răniţi în urma unei explozii violente de airbag au fost legate de compania japoneză.
În 2008, Honda a început rechemarea în service. Au fost mii de vehicule implicate. În 2009, un elev de liceu american a sângerat din cauza unei aşchii de metal provenind din recipientul de gaz folosit pentru umflarea airbag-ului în cazul unui accident.
De vină ar fi nitratul de amoniu
Se pare că Takata foloseşte o substanţă chimică diferită de alte mărci, nitratul de amoniu. Costă mai puţin decât tetrazolul obişnuit, dar, fără un agent de uscare, în anumite condiţii calde şi umede atinge o presiune atât de mare încât recipientul care îl conţine explodează, chiar şi la accidente aparent minore.
NHTSA, organismul american de siguranţă a transporturilor, a deschis şi închis o serie de investigaţii, mai întâi împotriva Honda, apoi direct împotriva Takata.
Numărul de vehicule care urmează să fie rechemat creşte. Printre altele, sunt cei de la Ford, BMW, Mazda, Citroën, DS şi Toyota. Un total de 11 producători implicaţi.
Fiecare model trebuie să schimbe airbag-ul ca măsură de precauţie, iar impactul economic este uriaş. În 2017, Takata a intrat în faliment, lăsând fără locuri de muncă 46.000 de angajaţi şi datorii de 8 miliarde de euro.
Până în prezent, NHTSA raportează 45 de milioane de airbag-uri înlocuite doar în SUA, în timp ce la Tokyo se estimează că 100 de milioane de maşini ar putea fi afectate la nivel mondial, iar cifrele par să crească.
Cum se poate determina dacă o maşină are unul dintre aceste dispozitive defecte? Se poate verifica pe site-ul oficial al producătorilor, în timp ce proprietarii care primesc o notificare de rechemare trebuie să urmeze instrucţiunile furnizate.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe