SCANDALUL Ghosn: Directorii executivi ai Renault, Nissan şi Mitsubishi vor conduce în comun alianţa

Directorii executivi ai Renault, Nissan şi Mitsubishi vor conduce în comun alianţa fomată de cele trei companii, împărţind un rol deţinut de Carlos Ghosn timp de două decenii, a stabilit boardul alianţei în prima întâlnire de după arestarea lui Ghosn, informează Bloomberg.

Urmărește
651 afișări
Imaginea articolului SCANDALUL Ghosn: Directorii executivi ai Renault, Nissan şi Mitsubishi vor conduce în comun alianţa

SCANDALUL Ghosn: Directorii executivi ai Renault, Nissan şi Mitsubishi vor conduce în comun alianţa

Carlos Ghosn a fost închis pentru presupusele nereguli financiare şi a fost destituit de funcţia de preşedinte al celor două companii japoneze din parteneriat.

"A fost o întâlnire extrem de bună", a spus Hiroto Saikawa, CEO Nissan. "Am reuşit să confirmăm că noi trei vom prelua conducerea, ceea ce este excelent."

Companiile caută să îi liniştească pe investitori şi pe angajaţi, arătând că parteneriatul lor este sigur, după întâlnirea din Amsterdam. Ghosn, unul dintre cei mai cunoscuţi lideri de afaceri din lume, a fost identificat îndeaproape cu alianţa, iar statutul său a ajutat la impunerea unei structuri care a ţinut sub capac diferenţele de opinii dintre Renault şi Nissan. De la arestarea sa, unele nemulţumiri au ieşit la suprafaţă, iscând îngrijorări legate de stabilitatea pactului.

"Timp de două decenii, succesul alianţei a fost de neegalat", au spus companiile într-o declaraţie comună, joi. "Rămânem pe deplin angajaţi în alianţă".

O întrebare cheie a fost cine va conduce. În prezent, Renault are dreptul de a numi preşedintele şi directorul executiv al alianţei, iar Nissan alege vicepreşedintele. Împărţirea conducerii dezamorsează problema pentru moment şi ajută companiile să intre în era post-Ghosn.

Consiliul nu a discutat numiri de personal, doar operaţiuni, a spus Saikawa. Vorbind separat reporterilor, directorul executiv al Mitsubishi Motors, Osamu Masuko, a declarat că este importantă restabilirea unui sentiment de normalitate şi că regulile alianţei nu au fost puse la îndoială.

Directorii executivi ai celor trei companii au trimis un mesaj şi angajaţilor, pentru a atenua temerile legate de posibile disensiuni între Franţa şi Japonia şi pentru a minimiza impactul plecării lui Ghosn.

"Alianţa nu este naţională, ci globală şi nu are nevoie de câţiva indivizi, ci de întreaga noastră echipă", spune scrisoarea, semnată de Saikawa, Masuko şi CEO-ul interimar Renault, Thierry Bollore. "Suntem încrezători că putem să ne bazăm şi mai mult pe alianţă, pe baza fundaţiilor solide construite de în 1999”.

Renault a fost mulţumit de rolul său în alianţă, pe care a dominat-o sub conducerea lui Ghosn. Efortul a fost susţinut de cel mai mare acţionar al său, statul francez, stârnind tensiuni în relaţia cu Japonia.

Nissan a fost dornic să aducă un echilibru de putere în cadrul alianţei şi să impună controlul japonez asupra uneia dintre cele mai importante companii din ţară, ceea ce a dus apariţia unor temeri legate de faptul că arestarea lui Ghosn ar fi putut fi orchestrată, o idee pe care Saikawa a negat-o. Procurorii din Tokyo vor încerca să prelungească reţinerea lui Ghosn cu încă 10 zile, a raportat Kyodo News, fără să spună unde a obţinut informaţiile.

În iunie, alianţa a declarat că este pe cale să atingă obiectivul de peste 10 miliarde de euro în reduceri de costuri şi veniturile încrucişate, până în 2022, prin intermediul platformelor comune de producţie şi prin combinarea eforturilor de cercetare şi dezvoltare. Companiile au declarat că se aşteaptă să utilizeze motoare comune în 75% din vehiculele pe care le vor produce la acea dată, faţă de o treime în prezent.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici