SCANDALUL Volkswagen: Angajaţii vor avea termen până la sfârşitul lui noiembrie să dea informaţii care i-ar putea incrimina, dar fără să suporte consecinţe

Volkswagen ar putea cere joi angajaţilor ca până la sfârşitul lunii noiembrie să furnizeze informaţii în legătură cu scandalul emisiilor poluante, a declarat o persoană apropiată situaţiei, citată de Wall Street Journal.

Urmărește
544 afișări
Imaginea articolului SCANDALUL Volkswagen: Angajaţii vor avea termen până la sfârşitul lui noiembrie să dea informaţii care i-ar putea incrimina, dar fără să suporte consecinţe

SCANDALUL Volkswagen: Angajaţii vor avea termen până la sfârşitul lui noiembrie să dea informaţii care i-ar putea incrimina, dar fără să suporte consecinţe

Angajaţii vor fi solicitaţi să dezvăluie informaţii care i-ar putea incrimina, dar fără să suporte consecinţe, până la sfârşitul lunii, a arătat sursa.

Conducerea grupului german răspunde astfel presiunilor din partea autorităţilor de reglementare, în special a Agenţiei pentru Protecţia Mediului (EPA) din Statele Unite, pentru a oferi explicaţii detaliate referitoare la modul în care VW a ajuns să manipuleze rezultatele testelor de poluare ale vehiculelor şi la persoanele responsabile.

"Va fi o scrisoare adresată angajaţilor, care va fi publicată pe intranet, probabil joi", a spus sursa.

Persoana a adăugat că Volkswagen dispune deja de un sistem care permite angajaţilor să ofere anonim informaţii, despre orice activitate incorectă.

Sistemul pare totuşi să nu fi fost eficient, în condiţiile în care unii angajaţi au instalat softuri ilegale de influenţare a rezultatelor testelor de poluare ale motoarelor diesel, timp de şase ani.

Volkswagen a anunţat la sfârşitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce EPA a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.

Grupul va rechema în servici, anul viitor, vehiculele implicate în scandal pentru înlăturarea softului ilegal, iar în trimestrul al treilea a alocat 6,7 miliarde de euro în acest scop.

Între timp, grupul a recunoscut că pentru alte 800.000 de automobile, unele cu motoare pe benzină, a subestimat nivelul consumului de carburant şi al emisiilor poluante.

În urma scandalului, autoritatea germană pentru transport rutier (KBA) a anunţat miercuri că va verifica emisiile a 50 de modele de maşini cu propulsie diesel, inclusiv motoare Dacia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici