Schimbări în conducerea Google: Larry Page preia funcţia de CEO de la Eric Schmidt

Rezultatele financiare ale Google pentru trimestrul al patrulea şi întreg anul 2010 au depăşit estimările, iar compania a surprins pieţele anunţând că Larry Page va prelua funcţia de director general de la Eric Schmidt.

Urmărește
31 afișări
Imaginea articolului Schimbări în conducerea Google: Larry Page preia funcţia de CEO de la Eric Schmidt

Schimbări în conducerea Google: Larry Page preia funcţia de CEO de la Eric Schmidt (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Schimbarea conducerii Google ar putea creşte flexibilitatea celei mai mari companii de online din lume şi i-ar putea consolida poziţia în raport cu rivalii care se bucură de o creştere fulminantă, precum Facebook.

Deşi Google domină de zece ani căutările pe internet, compania nu a reuşit până acum să devină o forţă pe piaţa socializării online, unde pierde trafic în favoarea unor nume noi, precum Facebook şi Twitter, care au început să atragă angajaţi de valoare şi venituri din publicitate.

Schmidt, care îi va face loc lui Page pe 4 aprilie, a declarat într-un interviu pentru Reuters că mişcarea nu este o reacţie la competitori, ci o încercare de a accelera procesul decizional la vârful companiei.

Veniturile Google au crescut cu 24% anul trecut, la 29,32 miliarde de dolari, iar profitul net a urcat cu 30%, la 8,5 miliarde de dolari. În trimestrul al patrulea, încasările companiei s-au majorat cu 26,5%, la 8,44 miliarde de dolari, iar profitul net a avansat cu 29%, la 2,54 miliarde de dolari.

Google a început o campanie amplă de recrutare de angajaţi şi achiziţionare de companii, căutând să-şi menţină dominaţia pe internet după ce Facebook a fost declarat cel mai vizitat site din lume.

Directorul financiar al companiei, Patrick Pichette, a declarat că majorarea salarială de 10% acordată la sfârşitul anului trecut tuturor angajaţilor a fost o măsură menită exclusiv să frâneze fluxul de "talent" către companii precum Facebook şi Twitter.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici