- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Schneider: Guvernul ne-a dat o singură şansă de renegociere, Ford nu mai poate amâna angajamentele
Ford nu va putea să mai amâne angajamentele luate pentru fabrica de la Craiova, Guvernul de la Bucureşti oferind o singură şansă constructorului pentru renegocierea contractului, a declarat pentru MEDIAFAX Wolfgang Schneider, vicepreşedinte pe probleme guvernamentale şi de mediu al Ford Europa.
Schneider: Guvernul ne-a dat o singură şansă de renegociere, Ford nu mai poate amâna angajamentele (Imagine: Remus Badea/Mediafax Foto)
"Negociatorii contractului de la Craiova au spus foarte profesionist că ne dau o şansă să ne îndreptăm problemele, dar şi că este singura. Dacă se va repeta povestea, imaginea Ford în România va avea de suferit, însă nu se va întâmpla acest lucru. Reprezentanţii statului român au înţeles foarte bine care a fost motivul amânării angajamentelor, respectiv criza economică", a afirmat Schneider, prezent la salonul auto de la Paris.
El a adăugat că speră ca noua formă a contractului companiei americane cu statul român să fie semnată în luna octombrie, iar dacă nu, contractul va fi încheiat oricum până la sfârşitul anului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Referitor la piaţa auto din România, Schneider spune că programul de înnoire a parcului de maşini este oportun, asta doar dacă nu se prelungeşte mai mult de trei ani.
"Peste trei ani de program «Rabla» ar putea fi periculoşi pentru piaţa auto, pentru că este o piaţă nerealistă. Rabla creşte piaţa artificial. Programul este o idee bună şi pentru anul care vine, când suntem încă în criză, însă nu şi pentru următorul, pentru că atunci când Rabla va ajunge la final, piaţa auto va suferi un colaps", a arătat reprezentantul Ford.
El a adăugat că piaţa europeană va dezvolta rapid o piaţa auto a maşinilor "verzi", iar România va fi una dintre ţările care vor crea programe de stimulare în acest sens.
Constructorul a convenit cu reprezentanţii AVAS să amâne finalizarea investiţiilor la uzina de la Craiova pentru anul 2013, iar producătorul auto nu trebuie să plătească penalităţile prevăzute în contract.
Astfel, în 2013 vor fi instalate la uzina din Craiova capacităţile de producţie necesare fabricării a 350.000 de unităţi pe an. Aproximativ 80% din producţia de la Craiova va fi exportată.
Ford Motor a achiziţionat în septembrie 2007 un pachet reprezentând 72,4% din acţiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.
Potrivit contractului, Ford România trebuie să ajungă într-un interval de patru ani, până în septembrie 2011, la un volum de producţie de peste 250.000 unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova. Nivelul sancţiunilor ar fi scăzut, conform contractului, la 10% din valoarea contractului la o producţie între 200.000 şi 225.000 de vehicule şi la 5% dacă se vor construi între 225.000 şi 250.000 unităţi.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO