- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (05.06.2012, 16:19)
- Thomas Dinca ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Scrisoarea FMI: Cazul restituirii de către Tarom a unei aeronave Boeing, la tribunalul din Londra
Tarom încearcă să restituie ultima aeronavă Boeing 737-800 pe care o mai deţine închiriată în portofoliu, dar cazul a ajuns la tribunalul din Londra şi o decizie nefavorabilă a instanţei va obliga operatorul aerian să raporteze impactul financiar, relevă scrisoarea trimisă de Guvern la FMI.
Urmărește
537 afișări
Scrisoarea FMI: Cazul restituirii de către Tarom a unei aeronave Boeing, la tribunalul din Londra (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
La începutul acestui an, Guvernul s-a angajat în negocierile cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) că va reduce costurile la nivelul Tarom inclusiv prin restituirea ultimului avion tip Boeing 737-800 din flotă, închiriat în urmă cu patru ani, sau prin reducerea chiriei la nivelul pieţei. Conform înţelegerii, operaţiunea trebuia să fie încheiată cel târziu până la sfârşitul lunii martie.
Termenul nu a fost însă respectat, iar ultima scrisoare de intenţie discutată de Guvern şi FMI la finele misiunii de evaluare din aprilie-mai relevă că perioada în care aeronava trebuie restituită a fost împinsă până la sfârşitul lunii iunie. Documentul indică însă în acelaşi timp că problema a ajuns pe rolul "tribunalului din Londra", care ar putea decide că aeronava nu poate fi relivrată, caz în care compania Tarom va fi obligată să prezinte un raport privind impactul aeronavei asupra rezultatelor financiare ale flotei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Donald Trump a avut prima întâlnire cu preşedintele unei ţări după ce a obţinut victoria la alegerile din SUA
-
Muncă gratis. Elon Musk le cere „revoluţionarilor cu IQ ridicat” să se alăture noului proiect al lui Trump fără a fi plătiţi
-
Avioanele de luptă ale britanicilor au monitorizat aeronave militare ruseşti lângă Marea Britanie
"Relivrarea celei de-a treia aeronave Boeing B 737-800 închiriate sau reducerea chiriei la nivelul preţurilor de pe piaţă până la finele lunii iunie 2012. Urmărirea veniturilor şi cheltuielilor aferente operării aeronavei în eventualitatea în care tribunalul din Londra decide că aeronava nu poate fi relivrată şi furnizarea unui raport privind impactul aeronavei asupra rezultatelor financiare ale flotei", sunt angajamentele Guvernului din scrisoarea către FMI.
La Londra funcţionează şi Curtea de Arbitraj Internaţional, care se pronunţă în cazul litigiilor comerciale între companii.
Conform documentului citat, reducerea costurilor va fi efectuată şi prin reducerea voluntară a personalului, întreruperea liniilor şi zborurilor selectate, renegocierea contractului de leasing de personal navigant, extinderea programului de economisre la consumul de petrol.
Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii Tarom susţin însă, contrar documentului discutat de Guvern cu FMI, că "nu există niciun litigiu la Londra" în legătură cu relivrarea celei de-a treia aeronave Boeing 737-800, adăugând în acelaşi timp că alte informaţii solicitate nu pot fi furnizate deoarece nu sunt "de interes public", având în vedere că Tarom este o societate comercială care îşi desfăşoară activitatea într-un mediu concurenţial.
"Pe teritoriul României operează mai multe companii private de transport aerian, mediul concurenţial fiind extrem de pronunţat, divulgarea acestor informaţii putând atrage prejudicii atât materiale, cât şi de imagine, care se pot materializa în pierderi majore pentru compania Tarom. Publicitatea acestor informaţii legate de activităţi comerciale şi financiare ale companiei poate fi speculată de către mediul concurenţial prin utilizarea în interes propriu a acestora, creându-şi astfel beneficii în detrimentul companiei noastre", este răspunsul transmis de Tarom.
Operatorul aerian, aflat pe lista companiilor monitorizate de FMI, estimează deja pentru acest an o pierdere de peste 187 milioane lei.
Un studiu realizat la sfârşitul anului trecut de Banca Mondială relevă că un sfert din cele 154 companii de stat monitorizate au acumulat pierderi care ajung şi la sute de mii lei pe angajat. Pe lista acestor companii figurează şi Tarom, cu pierderi de 163.000 lei/angajat.
La sfârşitul anului 2008, Tarom a închiriat trei avioane Boeing 737-800 Next Generation, pe o perioadă de cinci ani. Prima aeronavă a fost recepţionată la 20 noiembrie 2008, a doua la începutul lunii decembrie 2008, iar a treia în februarie 2009.
La sosirea în ţară, aeronavele au fost stropite cu şampanie de conducerea Ministerului Transporturilor şi a companiei Tarom, conducerea operatorului aerian susţinând atunci că avionul are un consum cu până la 50% mai redus faţă de anumite aeronave din flota Tarom astfel că totalul costurilor anuale din exploatare va scădea cu până la 36 milioane dolari.
Decizia de a închiria cele trei avioane a făcut parte din planul Tarom de a deţine, până în 2012, o flotă formată din 30 de avioane noi, pentru a-şi creşte cota de piaţă.
La acel moment nu au fost prezentate costurile aferente chiriei, dar presa a relatat că acestea se ridică la trei milioane de euro lunar/aeronavă, deşi gradul de ocupare este de sub 30%, la care se adaugă alte milioane de euro pentru asigurarea flotei.
Două dintre cele trei aeronave Boeing 737-800 au fost restituite deja, înainte de expirarea perioadei de cinci ani pentru care au fost închiriate, pentru reducerea cheltuielilor, astfel că flota Tarom include în prezent o singură aeronavă de acest tip, la care se mai adaugă patru aeronave Boeing 737-700, patru aeronave Boeing 737-300, patru aeronave Airbus A318-111, şapte aeronave ATR 42-500, două aeronave ATR 72-500 şi o aeronavă Airbus A310-325.
Citește pe alephnews.ro: Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:29
Circulaţie îngreunată în noaptea de vineri spre sâmbătă în zona Romexpo
-
astăzi, 14:27
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului