Search Corporation vrea afaceri mai mari cu 15% în acest an, după o scădere de peste 20% în 2010

Afacerile Search Corporation au scăzut cu 23% în 2010, la 46,5 milioane lei, din cauza reducerii fondurilor alocate investiţiilor în infrastructură, dar compania de proiectare şi consultanţă estimează un avans de 15% în 2011, datorită lansării mai multor licitaţii, precum cele pentru Coridorul IV.

Urmărește
8 afișări

"Comparativ cu 2009, anul trecut volumul de activitate al companiei a scăzut, în principal din cauza reducerii fondurilor alocate investiţiilor în infrastructura de transport rutier. Pe parcursul anului, după cum ştiţi, numeroase proiecte majore de infrastructură au fost suspendate, iar licitaţiile pentru alte proiecte noi, complexe, au lipsit. S-au lansat doar proiecte de infrastructură minore, cu bugete mici, iar concurenţa a fost acerbă. Lucrurile s-au schimbat însă începând cu luna decembrie 2010, când un număr semnificativ de proiecte majore de infrastructură de autostrăzi au fost lansate, situaţie care a marcat o revigorare evidentă a domeniului infrastructurii de transport", a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul de relaţii publice al companiei, Mihaela Drăghici.

În 2009 compania a avut o cifră de afaceri de 60,7 milioane lei, conform datelor remise Ministerului de Finanţe. Drăghici a precizat că afacerile s-au plasat la 46,5 milioane lei în 2010, iar în acest an ar putea creşte cu 15%.

"Estimăm că afacerile vor creşte în acest an având în vedere lansarea mai multor proiecte de infrastructură, cele mai importante fiind cele de pe Coridorul IV de transport paneuropean", a spus Drăghici.

Coridorul IV paneuropean începe în Germania, la Nurenberg, şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa şi se continuă până la Istanbul.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au afirmat că în acest an vor fi prioritare investiţiile pentru Coridorul IV, finanţate în principal din fonduri europene nerambursabile, iar Compania de Drumuri a scos la licitaţie, la finalul anului 2010, proiecte pentru tronsoanele Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu.

Search Corporation a încheiat anul trecut mai multe contracte externe, în Republica Moldova, cu autorităţi locale, iar în acest an vrea să intre şi pe alte pieţe din Europa de Est.

Principalii clienţi din România au fost anul trecut autorităţile care gestionează dezvoltarea infrastructurii rutiere, respectiv CNADNR, primării sau consilii judeţene.

Printre măsurile luate de companie pentru depăşirea efectelor crizei s-au numărat diversificarea serviciilor şi clienţilor, eficientizarea cheltuielilor, disponibilizări şi reduceri de costuri.

"Am fost nevoiţi să atragem contracte mici, însă numeroase. Ne-am concentrat aşadar din ce în ce mai mult pe serviciile oferite în domeniul studiilor de teren şi managementului traficului", a arătat Drăghici.

Ea a adăugat că pentru dezvoltarea infrastructurii de transport este necesară implicarea autorităţilor, prin lansarea de proiecte şi în sistem de parteneriat public-privat şi accelerarea investiţiilor, "singurele modalităţi de scoatere a României din criză".

Compania de proiectare şi consultanţă este controlată de omul de afaceri Michael Stanciu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici