- Home
- Economic
- BRUXELLES, (12.07.2011, 16:31)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Secretar al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene: Tarom trebuie să scadă costurile şi să se restructureze înainte de privatizare
Tarom trebuie să ia măsuri strategice pentru scăderea costurilor şi restructurare înainte de privatizare, întrucât este dificil de găsit un investitor într-o perioadă de criză pentru aviaţia europeană, afirmă Ulrich Schulte-Strathaus, secretarul general al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene.
Urmărește
237 afișări
Secretar al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene: Tarom trebuie să scadă costurile şi să se restructureze înainte de privatizare (Imagine: Petrica Tanase/Mediafax Foto)
"Dacă Tarom este privatizată sau nu, nu contează foarte mult. Ceea ce contează cu adevărat este ca managementul companiei să poată lua măsuri strategice. În ceea ce priveşte privatizarea Tarom, părerea mea este că paşii spre privatizare contează. Primul pas este scăderea costurilor companiei, apoi restructurarea sa pentru a te asigura că nivelul costurilor rămâne scăzut şi apoi, ultimul pas, luarea unei măsuri strategice în ceea ce priveşte privatizarea", a declarat agenţiei MEDIAFAX secretarul general al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA - Association of European Airlines).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
El a arătat că industria aviatică din Europa nu a ieşit încă din criza economică, situaţie ce face dificilă identificarea unui cumpărător pentru Tarom.
"Pentru cumpărătorul strategic, este dificil pentru că trebuie să se consolideze mai întâi el, şi asta îngreunează procesul de privatizare. Sunt unii care spun că acum privatizarea Tarom este prematură", a spus Schulte-Strathaus.
Referitor la pierderile Tarom, care anul trecut au ajuns la aproape 80 milioane de euro, reprezentantul AEA a spus că toate companiile europene au avut de suferit de pe urma crizei economice şi a erupţiei vulcanului din Islanda.
"Sunt motive pentru care s-au produs pierderile respective. Toate companiile au avut de suferit, iar rezultatele arată clar că situaţia niciunei companii din Europa nu este foarte bună. Presiunea costurilor este atât de mare încât toate companiile trebuie să-şi eficientizeze programele de reducere a cheltuielilor", a afirmat secretarul AEA.
Dintre toate costurile, cel mai mult au crescut cheltuielile cu carburanţii şi taxele de aeroport.
Totodată, Schulte-Strathaus afirmă că sunt şi argumente pentru ca Tarom să devină o companiei competitivă.
"Principalele avantaje sunt costul scăzut pentru fiecare angajat, în comparaţie cu alţi concurenţi din piaţă, iar produsul este bun şi competitiv, acceptat şi recunoscut de pasagerii străini. În plus, piaţa românească este interesantă, la fel ca şi poziţia geografică a ţării în regiune", a afirmat oficialul AEA.
Guvernul s-a angajat în scrisoarea de intenţie convenită cu FMI să cedeze cel mult 20% din acţiunile Tarom prin listarea la Bursă sau prin vânzarea pachetului unui investitor strategic.
Totodată, Guvernul s-a angajat să selecteze până la finele lunii noiembrie management privat la Tarom.
Numărul pasagerilor transportaţi anul trecut de cmpanie a crescut cu 24% faţă de anul precedent, de la 1,77 milioane de călători la 2,2 milioane de pasageri. Tarom a înregistrat pierderi de 332,48 milioane lei (79,97 milioane euro), în creştere cu 41,6% faţă de anul precedent, când operatorul aerian de stat a raportat un rezultat negativ de 234,69 miloane lei.
Asociaţia Companiilor Aeriene Europene include 36 de companii, printre care şi Tarom, care transportă anual 377 milioane de pasageri şi şase milioane tone de marfă.
Companiile membre deţin 2.800 de avioane şi operează zboruri către 630 de destinaţii din 163 de ţări. Operatorii din AEA au o cifră de afaceri cumulată de 82 miliarde de euro pe an.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe