Companii cu renume la nivel mondial au fost devansate în servicii, vânzări şi popularitate de alte firme mai mici, chiar start-up-uri care au revoluţionat piaţa cu produse originale, inovatoare, influenţând astfel comportamentul consumatorilor.
Mulţumirea de sine reprezintă principalul motiv pentru care giganţii ajung să coboare din vârf atunci când o societate mai mică (din punct de vedere al dimensiunilor şi promovării) pătrunde pe piaţă cu idei ambiţioase şi curajul de a risca prin intermediul produselor/serviciilor lansate, susţin specialiştii.
Ce exemplu mai bun de dat în acest caz îl reprezintă decât Apple vs. Nokia. Cea mai mare corporaţie din Statele Unite, listată pe bursa NASDAQ, a revoluţionat pur şi simplu lumea tehnologică cu produsele sale inovatoare – iphone, iPad şi ipod. Atât de multă popularitate a câştigat compania lui Steve Jobs, încât i-a lăsat cu uşurinţă în urmă pe principalii producători de telefoane mobile din lume.