Sectorul auto ceh va produce mai puţine vehicule în acest an. De ce au luat producătorii această decizie

Publicat: 17 10. 2021, 15:32
Actualizat: 17 10. 2021, 15:34

AutoSAP a precizat că producţia internă de autoturisme a scăzut cu 53,1% în septembrie, în ritm anual, la 56.157 de maşini.

Asociaţia a declarat că impactul lipsei de cipuri îl va depăşi pe cel al închiderilor din cauza pandemiei de anul trecut şi a cerut guvernului să activeze un program de ajutor creat în contextul pandemiei de coronavirus de anul trecut.

AutoSAP a declarat că producţia a crescut cu 2,9% în ritm anual cumulat în perioada ianuarie-septembrie, la 831.653 de maşini.

„Încă din august, producţia a fost afectată semnificativ de restricţiile de producţie, iar statistica din septembrie confirmă tendinţa negativă”, a spus AutoSAP.

Cel mai mare producător din ţară, Skoda, din grupul Volkswagen, a declarat că va limita semnificativ sau va opri producţia la fabricile sale din Cehia începând de săptămâna viitoare, posibil până la sfârşitul anului.

Sectorul auto este coloana vertebrală a economiei cehe, având 180.000 de angajaţi, şi reprezintă un sfert din producţia industrială.

SAP a declarat că vor fi pierdute venituri de 120 de miliarde de coroane la producătorii de automobile şi alte 80 de miliarde la furnizorii de piese. Veniturile de 200 de miliarde de coroane echivalează cu aproximativ 3,3% din produsul intern brut nominal al ţării preconizat pentru acest an.

Ceilalţi producători de automobile cu fabrici de asamblare în Republica Cehă sunt Hyundai – care a fost cel mai puţin afectat de lipsa cipurilor – şi Toyota .