Şeful CJ Constanţa: Certificatul de urbanism la tronsonul Cernavodă-Medgidia trebuie eliberat de MTI

Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, susţine că nu are competenţă în eliberarea certificatului de urbanism pentru tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia şi că aceasta este responsabilitatea Ministerului Transporturilor, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Urmărește
18 afișări

"Domnul ministru Berceanu a modificat Legea 50, în sensul posibilităţii exproprierii terenurilor respective automat şi a modificat competenţele de semnare a certificatelor de urbanism. Adică pentru proiecte de interes naţional semnează ministrul Transporturilor sau alt ministru, după caz, autorizaţiile de construcţie. Pe cale de consecinţă, Nicuşor Constantinescu, nefiind ministrul Transporturilor, ci doar preşedinte de Consiliu Judeţean, nu are competenţă să semneze documentaţii de urbanism de nivelul autorizaţiilor de construcţie la investiţii de importanţă naţională”, a afirmat Constantinescu, joi, într-o conferinţă de presă.

El susţine că în 2008 a semnat un certificat de urbanism pentru autostradă, dar atunci nu intrase în vigoare Legea 50.

"Ei se bazează pe faptul că ultimul certificat de urbanism l-am semnat eu, dar atunci nu era modificată legea, eu am semnat în 2008 înainte de apariţia ordonanţei, de aia se înşală. Atunci am semnat şi pentru autorizaţie de construcţie. Pe ce autorizaţie lucrează acum ? Pe cea semnată în 2009 de Radu Berceanu”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa.

El a mai spus că respectivul tronson de autostradă nu este gata de şapte ani deoarece fiecare ministru al Transporturilor care a preluat această funcţie din 2004 şi până în prezent a schimbat traseul şi toată documentaţia realizată de predecesorul său.

"În 2004, am fost la ministrul Transporturilor de atunci, Miron Mitrea, care adusese autostrada până la Cernavodă, acolo unde este şi astăzi. Mi-a arătat contractul de finanţare BERD pentru tronsonul Cernavodă-Constanţa acum şapte ani. În 2005 a venit domnul ministru PD Dobre care a schimbat traseul făcut de ministrul Mitrea, a făcut trei variante, consultanţă din nou, din nou certificate de urbanism, din nou studii, din nou bani cheltuiţi. Când să demareze acest proiect a venit un alt ministru ilustru al României, Berceanu, care a zis că nu e bun proiectul, facem altul. Şi a luat din nou consultanţa, din nou certificate de urbanism, din nou certificate de expropriere. Am ajuns în 2007, a venit un nou ministru, Orban, care văzând atâtea variante a venit la Constanţa şi ne-a întrebat pe părere avem. Am spus că autostrada trebuie să treacă prin apropierea cât mai multor localităţi ca să le dezvolte şi pe ele. Când să o pună în aplicare, a venit domnul ministru Berceanu 2, care a luat de la capăt toată procedura de consultanţă, de proiectare”, a precizat Nicuşor Constantinescu.

El a mai afirmat că dacă el este singura piedică în realizarea acestei autostrăzi, atunci este dispus să semneze orice doreşte ministrul Transporturilor.

"Suntem de Benny Hill, fraţilor ! Eu sunt de vină că ei de şapte ani, cinci miniştri au tot aruncat-o de la unii la alţii. Eu vă propun să semnez în România ce vrea ministerul, certificat de urbanism, autorizaţie de construcţie, eu semnez. Credeţi că o să meargă ?”, a adăugatNicuşor Constantinescu.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a notificat, marţi, compania Colas să remedieze până la 15 aprilie deficienţele constatate la construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, în caz contrar urmând să rezilieze contractul cu constructorul francez.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat la începutul lunii martie că firma franceză Colas a solicitat instituţiei pe care o conduce suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro întrucât traseul autostrăzii a fost schimbat.

Boagiu a anunţat că instituţia ar putea rezilia acordul cu compania franceză, care a câştigat contractul de 224 milioane euro pentru construcţia tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, întrucât aceasta "refuză să lucreze".

Colas susţine că a primit autorizaţiile şi terenurile doar pentru construcţia a 6 kilometri din tronsonul Cernavodă-Medgidia şi aşteaptă decizia oficială pentru restul de 14 km, în contextul în care CNADNR a anunţat că va rezilia contractul dacă grupul francez nu rezolvă deficienţele până la 15 aprilie.

"Din cei 20 de kilometri ai proiectului, doar o porţiune de 5 km a fost pusă la dispoziţia Colas, în data de 12 iulie 2010. Colas a mobilizat toate resursele necesare şi a efectuat lucrări pe această porţiune din acel moment. În data de 22 martie, compania a primit al doilea tronson, de 1,2 kilometri, şi autorizaţia de construcţie necesară, care permite Colas să înceapă imediat lucrările. În ceea ce priveşte secţiunea de 14 km rămasă, al cărei traseu trebuie modificat în urma săpăturilor arheologice din 2009, Colas aşteaptă o decizie oficială privind ruta finală, apoi încredinţarea terenului şi emiterea autorizaţiei de construcţie", a anunţat constructorul francez.

Tronsonul Cernavodă-Medgidia are 20 de kilometri, iar contractul a fost câştigat de Colas în noiembrie 2008.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici