„Este criză. Lumea are mai puţini banii, unii îşi pierd locurile de muncă. Primul lucru la care renunţă este cumpărarea de bijuterii. 2012 va fi nu an foarte dificil”, a declarat Licia Mattioli, preşedinte al Federorafi, federaţia italiană a producătorilor de bijuterii.
Cererea de aur destinat producţiei de bijuterii, unul dintre principalii indicatori pentru piaţa mondială a metalelor preţioase, este în scădere puternică.
Industria italiană a bijuteriilor, care vinde la export circa 70% din producţie, şi-a pierdut în ultimii ani statutul de jucător dominant la nivel mondial din cauza concurenţei dure din China, India şi Turcia.
Criza economică din 2008 şi 2009 şi criza datoriilor de stat şi-au lăsat de asemenea amprenta asupra vânzărilor de bijuterii, arată patronatul italian, precum şi creşterea preţului aurului, care a influenţat atât costurile producătorilor, cât şi cererea.