Şeful OMT: Bucureştiul are potenţial turistic, însă autorităţile nu au imaginaţie

Bucureştiul are potenţialul de a deveni o destinaţie turistică importantă, însă atracţiile nu sunt promovate în hotelurile din oraş şi nu există circuite organizate către obiectivele de interes, a declarat pentru MEDIAFAX Taleb Rifai, secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului.

Urmărește
7 afișări

"Bucureştiul poate reprezenta o destinaţie turistică. Ceea ce ai nevoie să faci este să construieşti un produs în Bucureşti, bazat pe istoria unică a oraşului. Sunt poveşti în Bucureşti le-am aflat doar după ce am ajuns aici. Nu sunt cunoscute în lume. Am vizitat Parlamentul, este ceva remarcabil, ar trebui să fie asemănător turnului Eiffel din Paris sau oricăror lucruri pe care trebuie să le vezi de-a lungul vieţii. Pentru a introduce Bucureştiul în circuitul turistic este nevoie de puţină imaginaţie", a spus Rifai, care a vizitat pentru câteva zile România.

El a fost impresionat de Centrul Vechi al Capitalei şi crede că genul de experienţe de acolo, cu multe cafenele şi baruri, este mult mai atractiv şi mai viu decât în multe oraşe pe care le-a văzut.

Rifai spune că Bucureştiul trebuie promovat cu un accent pe monumente specifice, dar asta după ce autorităţiele vor identifica 10, până la 12 locuri care merită să fie vizitate.

"Conectaţi-le într-un mod facil de a le vizita. Senzaţia mea este că nu este foarte uşor să te mişti prin Bucureşti, pentru că nu este suficient să ajungi dintr-un loc în altul, ci şi călătoria în sine este foarte importantă. Ceea ce trebuie să faci este un efort de a manageria afacerile. Am văzut la Palatul Parlamentului grupuri întregi de turişti intrând şi ieşind, dar ceea ce nu am văzut este un traseu al primirilor, o schemă foarte clară, cum ajung şi cum sunt primiţi. Este bine să dai cât de multe informaţii poţi. Eu ar trebui, cât stau în hotel, să am nenumărate broşuri referitor la ceea ce aş putea să vizitez. Nu este complicat şi nu costă mult", a adăugat oficialul OMT.

Rifai recomandă ca pliantele pentru informarea turiştilor să fie rezultatul unui efort colectiv, deşi în multe oraşe din lume de acest lucru se ocupă autorităţile locale.

"Primarul este cel mai intersat de dezvoltarea acestui lucru în multe oraşe din lume, dar operaţiunea trebuie să fie şi în mâna sectorului privat. Cred că Bucureştiul este un oraş unic în felul lui. Cred că este nevoie de nişte oameni care să cunoască bine oraşul. Nu trebuie să inventezi lucruri noi în oraş, ci doar să-l redescoperi", a încheiat secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a anunţat recent că a semnat cu asocierea Detente Consultants (Franţa) - Detente Consultants Ploieşti un contract pentru realizarea "primului plan profesionist de marketing" al Bucureştiului în domeniul turismului, aferent perioadei 2011-2015.

Contractul, în valoare de 101.952 euro (inclusiv TVA), a fost încheiat la începutul lunii iunie şi se derulează pe o perioadă de 9 săptămâni.

Consultanţii vor furniza un plan care va defini strategiile generale de marketing, strategia de poziţionare, portofoliul de produse, publicul ţintă, pieţele geografice, distribuţia şi modul de comunicare, precum şi planuri operaţionale pentru produsele turistice cele mai importante oferite de Bucureşti ca destinaţie turistică.

Un avantaj pentru Bucureşti ar fi că ocupă locul trei între cele mai ieftine oraşe din Europa pentru turişti, potrivit unui studiu prezentat în ianuarie de Price of Travel privind bugetul estimat pentru a călători în principalele oraşe din Europa. Singurele oraşe mai ieftine sunt Sofia şi Cracovia.

Bucureştiul este urmat în top de Budapesta şi Istanbul, iar topul celor mai scumpe oraşe europene este deschis de Zurich, urmat de Oslo, Stockholm, Veneţia şi Copenhaga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici