Şeful Volkswagen avertizează împotriva transformării maşinii viitorului într-un "monstru al datelor"

Producătorii auto trebuie să împiedice transformarea maşinii viitorului, conectată tot mai mult la internet şi dispozitive mobile, într-un "monstru al datelor" care să contribuie la spionarea şoferilor şi pasagerilor, a avertizat directorul general al grupului german Volkswagen, Martin Winterkorn.

Urmărește
663 afișări
Imaginea articolului Şeful Volkswagen avertizează împotriva transformării maşinii viitorului într-un "monstru al datelor"

Şeful Volkswagen avertizează împotriva transformării maşinii viitorului într-un "monstru al datelor" (Imagine: Shutterstock)

Winterkorn, aflat la expoziţia IT CeBIT de la Hanovra, a promis că va proteja clienţii împotriva utilizării abuzive a informaţiilor colectate despre ei, potrivit Financial Times.

"Sunt pentru utilizarea la scară largă a informaţiilor, pentru siguranţă şi confort mai ridicate, dar sunt împotriva paternalismului şi a «Fratelui mai mare». Trebuie să se implice toată industria auto. Avem nevoie de un angajament voluntar al industriei auto", a spus el.

Autoturismele vor genera un volum foarte mare de informaţii despre utilzatori, ca urmare a echipării şi conectării acestora cu diverse dispozitive, precum şi cu funţii de "pilot automat".

Autoturismele moderne au devenit adevărate computere pe roţi, cu circa 1,5 kilometri de cabluri, peste 50 de unităţi de control şi capacitatea de calcul a 20 de PC-uri, a spus Winterkorn.

"Maşina nu trebuie să devină un monstru al datelor", a afirmat el.

În acelaşi mod în care reţelele sociale strâng informaţii despre utilizatori pentru a furniza servicii de publicitate mai bune, datele disponibile despre utilizatorii maşinilor vor asigura industriei auto posibilitatea de a oferi noi servicii.

Unele dintre acestea vor fi benefice pentru clienţi, precum un senzor care să notifice atât posesorul maşinii, cât şi centrul de service, în privinţa unei eventuale defecţiuni şi a piesei necesare.

Noile tehnologii vor permite însă şi companiilor de asigurări să ceară clienţilor instalarea de sisteme care să detecteze modele de şofat agresiv şi să penalizeze astfel de situaţii prin perceperea unor prime mai ridicate, potrivit Financial Times.

De asemenea, industria auto se va confrunta cu dificultatea stocării acestor date, precum şi cu relevanţa lor în cazul accidentelor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici