Vânzările de ciment ale Lafarge în România au scăzut anul trecut cu 20%
Grupul francez anticipează că piaţa românească a cimentului se va comprima în acest an cu 4-7%, potrivit unei prezentări a Lafarge.
În Europa Centrală şi de Est, activitatea grupului pe piaţa cimentului s-a redus cu 8,6%, iar vânzările au scăzut în volum cu 6,6%. Încasările, pe acest segment, s-au cifrat la 757 de milioane de euro, cu 5% mai mici decât în 2009.
„În Europa Centrală şi de Est, rezultatele au fost afectate de condiţiile economice dificile din România şi de preţurile mai scăzute din Polonia. Pieţele din Rusia şi Polonia şi-au revenit în a doua jumătate a anului. În România, mediul economic a rămas problematic, iar vânzările s-au redus cu 20%. De asemenea, condiţiile dificile de pe piaţă au dus la scăderea profitului operaţional”, menţionează Lafarge.
Vânzările totale ale grupului în Europa Centrală şi de Est au coborât în 2010 cu 1%, la 1,043 de miliarde de euro. Totodată, profitul operaţional s-a redus cu 25%, la 211 milioane de euro. Pentru 2011, producătorul de materiale de construcţii anticipează o creştere a pieţei cimentului de 3-6%.
La nivel mondial, vânzările Lafarge au crescut cu 2%, la 16,17 miliarde de euro, iar profitul net a avansat cu 12%, la 827 de milioane de euro.