- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.03.2014, 13:22)
- Valentina Postelnicu
Senat: Marii antreprenori nu mai pot încheia contracte cu CNADNR până nu îşi plătesc subcontractorii
Plenul Senatului a adoptat, marţi, un proiect de lege al Guvernului prin care marii antreprenori din construcţiile de autostrăzi şi drumuri sunt obligaţi, pentru a lua lucrări de la CNADNR, să facă proba plăţilor către subcontractorii şi furnizorii de servicii cu care lucrează.
Urmărește
681 afișări
Senat: Marii antreprenori nu mai pot încheia contracte cu CNADNR până nu îşi plătesc subcontractorii (Imagine: Adi Piclisan/ Mediafax Foto)
Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 84/2003, în scopul deblocării şi finalizării lucrărilor la drumurile de interes naţional şi a fost adoptat de plenul Senatului cu 102 voturi "pentru", două voturi "împotrivă" şi o abţinere.
Proiectul de lege al Guvernului va ajunge în dezbaterea Camerei Deputaţilor, în calitate de for decizional.
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat în timpul dezbaterilor că proiectul de lege nu are "niciun fel de încărcătură politică", ci este o iniţiativă de natură economică, a cărei idee a venit din interiorul mediului de afaceri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Piedone este noul şef al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor - surse
-
Există riscul ca România să rămână fără gaze? Răspunsul lui Sebastian Burduja
-
VIDEO Atacul în care a fost eliminat liderul Hezbollah a fost suprins pe camere. O bombă trece efectiv prin beton spre buncăr
"Astăzi, marii antreprenori din domeniul autostrăzilor şi drumurilor naţionale încasează sume foarte mari de bani de la CNADNR pentru investiţiile care se fac în România. Din nefericire, s-a constatat, în practică, că aceşti antreprenori îşi plătesc cu foarte mare întârziere, uneori de ani de zile, subantreprenorii sau furnizorii", a arătat Dan Şova.
El a mai declarat că peste 90% din marii antreprenori sunt din afara României, iar subcontractorii şi furnizorii de servicii sunt româneşti, astfel că în realitate "subantreprenorii români sunt cei care construiesc, efectiv, şi autostrăzile şi drumurile naţionale, iar marii antreprenori îi plătesc cu foarte mare întârziere sau deloc".
Dan Şova a spus că are exemple concrete în acest sens, unde, pe anumite tronsoane, antreprenorii au schimbat câte 6-7 subcontractori, după ce i-au pus să muncească, nu i-au plătit şi i-au adus la faliment.
"Ceea ce propunem noi în textul de lege este o modificare concretă a Ordonanţei de Urgenţă 84, care reglementează activitatea CNADNR", a spus Şova, adăugând că prin noile prevederi "antreprenorii nu îşi vor mai putea lua banii pe lucrări de la CNADNR dacă nu vor face proba plăţii subantreprenorilor şi furnizorilor de material".
Potrivit ministrului Transporturilor, acest lucru va aduce foarte mulţi bani în economia reală şi va salva multe locuri de muncă ale firmelor româneşti, care plătesc taxe şi impozite la stat şi a precizat că s-a gândit foarte mult formula juridică de a obliga firmele să facă aceste plăţi.
Potrivit expunerii de motive la acest proiect de lege, se au în vedere două aspecte, unul dintre ele vizând introducerea în textul Ordonanţei a unei precizări potrivit căreia administrarea drumurilor de interese naţional se realizează de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) doar pentru drumurile publice de interes naţional aflate în concesiunea sa.
Al doilea aspect se referă la introducerea unor dispoziţii legale care să creeze un mecanism eficient prin care antreprenorii generali ai lucrărilor în infrastructura rutieră să îşi achite obligaţiile faţă de subcontractori, în condiţiile în care antreprenorul general încasează banii de la CNADNR, şi totodată beneficiarul final al lucrării să fie informat de către antrprenorul general cu privire la identitatea şi nivelul de implicare al subcontractorilor/furnizorilor/prestatorilor.
Potrivit proiectului de lege, articolul 3, alineatul 7 se modifică şi prevede că veniturile rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publică a statului concesionate CNADNR precum şi veniturile obţinute din colectarea tarifului de utilizare a autostrăzilor şi drumurilor naţionale din România, aflate în administrarea CNADNR, în lei şi în valută, stabilite potrivit legii, constituie venit propriu al Companiei Naţionale.
La articolul 12, se introduc mai multe alienate, potrivit cărora contractul de achiziţie publică având ca obiect realizarea, reabilitarea, extinderea sau modernizarea de drumuri de interes naţional, încheiat între CNADNR şi antreprenorul general al lucrării, trebuie să includă datele de identificare ale tuturor subcontratorilor /furnizorilor de materiale de construcţie, care prestează servicii sau execută lucrări în legătură cu obiectul contractului, precum şi valoarea prestaţiilor fiecăruia dintre aceştia, inclusiv cantităţile de material utilizate în cadrul contractului.
Antreprenorul este obligat, de asemenea, ulterior momentului semnării contractului de achiziţie publică, să comunice de îndată CNADNR situaţia raporturilor juridice care apar între antreprenor şi subcontractant, în vederea încheierii în acest sens a unui act adiţional la contract, în termen de 30 de zile de la modificarea informaţiilor.
În cazul în care antreprenorul nu comunică aceste informaţii către CNADNR şi în situaţia în care refuză să semneze actul adiţional, este sancţionat cu plata unor penalităţi în cuantum egal cu contravaloarea sumelor de plată cuvenite subcontractantului sau furnizorului de materiale, penalităţile având regim juridic al daunelor-interese.
Proiectul de lege mai prevede că antreprenorul general are obligaţia de a efectua plăţile către furnizori şi subcontractanţi în mod nediscriminatoriu, pe măsura încasării sumelor de bani cuvenite în baza contractului de achiziţie publică, proporţional cu gradul de furnizare/prestare/execuţie corespunzător fiecărui furnizor/subcontractant, care a contribuit la execuţia lucrărilor ce formează obiectul contractului de achiziţie publică semnat cu CNADNR.
Citește pe www.zf.ro: BREAKING. Ionuţ Dumitru, profesor ASE: România a depăşit Polonia la PIB per capita şi este peste Ungaria, Croaţia sau Grecia
Citește pe www.zf.ro: Cum alegem zona unde cumpărăm o locuinţă şi ce facilităţi importante trebuie să existe în proximitate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Ţara care pariază tot pe opulenţă absurdă ca să atragă super-bogaţii şi miliardele lor. Au construit palate pentru vânătorii de lux şi acum aşteaptă să vadă cine muşcă momeala
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Milionarul de 53 de ani a cerut-o de nevastă pe iubita lui cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Taxă de la 740 de lei pentru această categorie de șoferi! Inspecția RAR, polița RCA și ITP sunt obligatorii
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe