Un important jucător din industria auto este afectat de creşterea costurilor şi de blocajele în aprovizionare. Profitul a scăzut cu 42%

Publicat: 04 08. 2022, 23:41
Actualizat: 05 08. 2022, 00:25

Profitul operaţional pentru cele trei luni încheiate la 30 iunie a ajuns la 578,66 miliarde de yeni (4,3 miliarde de dolari), de la 997,4 miliarde de yeni în aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat joi Toyota, la finalul unei perioade dificile. Compania şi-a redus în mod repetat obiectivele lunare de producţie din cauza penuriei globale de cipuri şi a restricţiilor COVID-19 impuse uzinelor din China.

Amploarea loviturii asupra veniturilor a fost cu mult peste aşteptări – analiştii chestionaţi de Refinitiv estimaseră o scădere de 15% – şi a părut să ia prin surprindere investitorii. Acţiunile Toyota, cel mai mare producător auto din lume după vânzări, şi-au extins pierderile, scăzând cu 3%.

„Este extrem de rău”, a declarat Koichi Sugimoto, analist la Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities.

Deşi problemele de producţie fuseseră deja semnalate de producătorul auto, Sugimoto a spus că unele dintre costurile mai mari au ieşit în evidenţă.

Constructorul auto a declarat că majorarea preţurilor materialelor l-a costat 315 miliarde de yeni.

În ciuda trimestrului sumbru, producătorul auto şi-a menţinut prognoza privind profitul operaţional pentru întregul an şi planul de a produce 9,7 milioane de vehicule în acest an fiscal, citând ceea ce a spus că a fost o cerere reziduală puternică.

Un purtător de cuvânt al Toyota a declarat că producătorul auto va putea să achiziţioneze cipurile care au împiedicat producţia şi se aşteaptă ca deficitul de personal de la unele fabrici naţionale din cauza epidemiilor COVID-19 să fie rezolvat.

Producţia ar urma să se relanseze spre a doua jumătate a anului financiar, a spus purtătorul de cuvânt.