- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Sfârşit de carieră pentru un automobil legendar. Producătorul se pregăteşte să lanseze ultima ediţie, în 2019
Volkswagen a anunţat recent că va înceta definitiv producţia maşinilor Beetle, începând cu 2019, punând astfel capăt istoriei unui automobil-emblemă care din 1930 a fost îndrăgită de zeci de generaţii.
Foto: Pixabay
Volkswagen a anunţat recent că va înceta definitiv producţia maşinilor Beetle, începând cu 2019, punând astfel capăt istoriei unui automobil-emblemă care din 1930 a fost îndrăgită de zeci de generaţii.
Istoria îndrăgitei „broscuţe” începe înaintea celui de-al doilea război mondial. Modelul original Beetle, conceput de Volksvagen în 1930, a ajuns de la un produs identificat cu imaginea lui Adolf Hitler la un simbol al renaşterii germane ca putere economică şi industrială după cel de-al Doilea Război Mondial.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Compania era condusă la acea vreme de Ferdinand Porsche, care avea susţinere din partea lui Adolf Hitler, iar după ce acesta devine cancelar, îşi doreşte să producă o maşină a poporului. Astfel, în 1939 la inaugurarea fabricii, liderul german preciza că maşina va purta numele de KDF-Wagen – care înseamnă „putere prin veselie”. În 1937, maşina ajunge să coste mai puţin decât o motocicletă - 400 de dolari.
În 1960, Beetle era deja un automobil iconic pentru generaţia postbelică.
Cu toate că numele de Beetle şi Bug au fost adoptate rapid de către publicul larg, abia începând cu august 1967 compania începe să-i folosească numele în materialele promoţionale. Înainte, maşinuţa era denumită fie Type I, fie 1200, 1300 sau 1500, acestea fiind numele sub care era comercializată în Europa înainte de 1967.
În 1979, Volkswagen a întrerupt vânzările broscuţei din Statele Unite, dar a continuat producţia pentru Mexic şi America Latină.
La jumătatea anilor 1990, într-un moment în care Volkswagen se străduia să relanseze vânzările în Statele Unite, şeful executiv Ferdinand Piech a încercat să reînvie şi să modernizeze designul distinctiv Beetle, pionieratul bunicului său, Ferdinand Porsche. Rezultatul a fost o maşină în formă de semilună, numită „New Beetle”, lansată în 1998.
Noul model Beetle a fost un adevărat succes în primii ani, cu vânzări de peste 80.000 de unităţi în Statele Unite în anul 1999, iar în total compania a vândut aproximativ 500.000 de modele din acest tip la nivel global din 1998, potrivit datelor publicate de companie, relatează Reuters.
Volkswagen a vândut în Statele Unite, în primele opt luni ale anului 2018, un total de 11.151 de broscuţe, în scădere cu 2,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Potrivit agenţiei Reuters, anunţul de oprire a producţiei Beetle vine la un punct de cotitură pentru Volkswagen. Compania germană de automobile a fost implicată, în ultimii trei ani, într-un scandal cauzat de înşelarea testelor privind emisiile de noxe. Acum, Volkswagen se pregăteşte să lanseze un val de vehicule electrice pentru a atrage o nouă generaţie de consumatori preocupaţi de mediu - copii şi nepoţi ai entuziaştilor Beetle din anii 1960.
Într-o declaraţie care anunţă sfârşitul producţiei Beetle, Hinrich Woebcken, directorul executiv Volkswagen din America, a declarat că, pe măsură ce compania îşi dezvoltă strategia de electrificare, nu există planuri de înlocuire a „broscuţei”.
De asemenea, Volksvagen a precizat că vor exista două modele speciale în gama finală din Statele Unite - Final Edition SE şi Final Edition SEL, care vor oferi tehnologie de asistenţă în timpul condusului.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36