- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.05.2017, 09:27)
- Anca Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Sindicaliştii şi reprezentanţii ROMATSA se întâlnesc cu ministrul Transporturilor
Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR) şi reprezentanţii ROMATSA se întâlnesc cu ministrul Transporturilor, luni, la ora 11, pe fondul grevei anunţate de controlorii de trafic aerian, începând din 30 mai, a declarat pentru MEDIAFAX Gabriel Tudorache, preşedintele sindicatului.
Urmărește
717 afișări
Sindicaliştii şi reprezentanţii ROMATSA se întâlnesc cu ministrul Transporturilor
„În urma negocierilor sperăm să obţinem înţelegerea ministerului şi salvarea ROMATSA din faliment”, a spus Gabriel Tudorache, preşedintele ATSR.
Planul de performanţă, „documentele necesare pentru a preveni intrarea ROMATSA în faliment”, trebuie trimise până la data de 5 iunie la Comisia Europeană, potrivit unui comunicat al ATSR, publicat pe o pagină de socializare. Având în vedere minivacanţa din perioada 1-5 iunie, liderul sindicatului susţine că documentele trebuie trimise până pe 31 mai.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Gala ZF 26 de ani. Gerard Baker, bancher, jurnalist, editor global WSJ: Alegerea lui Trump în SUA reprezintă un moment transformaţional prin care ordinea mondială liberală este răsturnată. Ce înseamnă votul pentru Trump pentru Europa, pentru România şi pentru războiul din Ucraina?
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
„Aici e vorba de nişte documente care trebuie trimise până la 31 mai către forurile intrenaţionale. Aici ar putea interveni ministrul pozitiv, în sensul că dânsul ştia din luna ianuarie. Din păcate, până să anunţăm greva, domnul ministru a uitat, a avut alte probleme. Este obligatoriu să se implice”, a spus Tudorache.
„ROMATSA face toate documentele, le aprobă Consiliul de Administraţie, apoi sunt trimise la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) să fie vizate şi ajung la Ministerul Transporturilor. AACR trimite documentele la Comisia Europeană cu semnătura directorului din Aviaţie Civilă, cu semnătura ministrului”, a explicat liderului sindicatului.
Luni, la ora 14, era stabilită o şedinţă a Consiliului de Administraţie Extraordinar al ROMATSA, unde trebuia să fie aprobat bugetul pentru anul 2018. „Era stabilit ca azi, la ora 14, să fie o şedinţă a Consiliului de Administraţie Extraordinar, care ar fi trebuit să aprobe mai multe, şi bugetul, şi baza de cost, adică bugetul aferent anului 2018. Problema este că baza de cost, dacă o trimit aşa cum a fost ea bătută în cuie, atunci e terminată, aia înseamnă semnarea falimentului ROMATSA şi aici sunt toate discuţiile”, a explicat preşedintele ATSR.
Liderul sindical a precizat că ROMATSA a depus o contestaţie a grevei, vineri, la judecătorie. „Probabil că vom fi anunţaţi în cursul zilei de astăzi şi de o anumită oră la care va fi procesul legat de legalitatea grevei şi de contestaţie”, a spus Tudorache.
„Ceea ce este foarte urât este că au depus-o cumva mişeleşte, la fără două minute (n.r. înainte de încheierea programului). Noi nu ştim nimic, am aflat prin alte surse, evident. Ieri i-am întrebat şi au recunoscut că au depus. Problema nu e de ce au depus, ci că ar fi trebuit să ştim”, a explicat preşedintele ATSR.
Ministrul Transporturilor, Alexandru Cuc, a declarat vineri că monitorizează situaţia de la ROMATSA, dar presiunea pusă pe minivacanţa de Rusalii este nejustificată.
„Monitorizez foarte atent situaţia de la ROMATSA. Dar un lucru este cert: eu nu lucrez sub presiune sub nicio formă! Am avut întâlniri înainte de greva iniţială, de acum două săptămâni, cu reprezentanţii sindicatului de la ROMATSA. Şi-au prezentat doleanţele care ţin de partea ministerului şi ce poate rezolva ministerul. Am stabilit un calendar foarte clar, pe care noi ni l-am asumat, ca şi minister, dar, pe de altă parte, mi se pare că această presiune care o pun membrii sindicatului de la ROMATSA pe minivacanţa românilor care urmează în perioada următoare este nejustificată. Cu atât mai mult cu cât cred că ştiţi cu toţii care sunt salariile controlorilor de trafic de la ROMATSA, vorbim de un salariu mediu de 21.000 de lei", a declarat ministrul Transporturilor, Alexandru Cuc.
El a precizat că este deschis dialogului, dar sindicaliştii ar trebui să vină cu „lucruri clare", şi nu cu „ambiţii de pe urma cărora să aibă de suferit românii".
„Eu sunt un om deschis dialogului şi, cu mare drag, la fel cum i-am primit de două ori înainte de prima grevă de avertisment, îi primesc şi acum. Dar să vină cu revendicări clare. Dânşii vorbesc de planul de performanţă. Bineînţeles, planul de performanţă a fost elaborat tot de către cei din ROMATSA. Urmează ca noi, ministerul, să transmitem datele către Eurocontrol şi către Comisia Europeană, lucru pe care l-am şi făcut deja. Deci noi ne-am încadrat în calendarul pe care l-am stabilit cu cei de la ROMATSA. Mai departe, eu cred că nu trebuie să ne facem nişte ambiţii de pe urma cărora să aibă de suferit românii", a mai afirmat ministrul Transporturilor.
ATSR a transmis, joi, o notificare prin care a anunţat „hotărârea de a declara greva propriu-zisă la nivelul RA ROMATSA, toate subunităţile, începând cu data de 30 mai 2017, ora 9.00”.
Semnalând mai multe disfuncţionalităţi în derularea activităţilor de control al traficului aerian, inclusiv „dispariţia unor aparate de zbor de pe radare”, dar şi faptul că negocierile cu conducerea ROMATSA au eşuat, sindicatul ATSR notifică decizia de a trece la greva generală din 30 mai, cu termen nelimitat.
„Pe timpul grevei, va fi asigurată mai mult de o treime din activitatea normală a ROMATSA”, precizează sindicatul, în notificarea transmisă.
Organizatorii grevei reamintesc patronatului că în ultimul an au avut loc mai multe negocieri, însă principalele probleme semnalate nu au fost soluţionate.
Citeşte şi: De ce ar putea intra America într-un război comercial cu Germania. Semnele care prevestesc fragmentarea comerţului global şi a lumii
Citeşte şi: Cum puteţi câştiga 3.000 de euro fără să faceţi nimic. Din lipsă disperată de oameni, firmele au ajuns să ofere recompense pentru asta
Citeşte şi: Ministrul Cuc, vizită inopinată pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti: Mi-aş dori să nu fie nevoie de ameninţări pentru ca antreprenorii să-şi facă treaba
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe