În prezent, MTI are datorii către firmele care lucrează pe tronsonul Bucureşti-Constanţa, parte a Coridorului IV de Transport Pan European, de 32,6 milioane de euro, reprezentând facturi scadente în luna septembrie.
„La începutul anului, am plătit datorii din 2008 de 32 milioane de euro, iar acum avem nevoie de alţi 32,6 milioane euro pentru a plăti facturile. Companiile ne-au notificat că vor încetini ritmul lucrărilor din cauza întârzierilor la plată”, a spus Axinia, la evenimentul „Zilele Feroviare”, organizat de Asociaţia Industriei Feroviare.
Referitor la cealaltă secţiune a Coridorului IV Pan European, respectiv Braşov-Simeria-Curtici, Axinia a adăugat că modernizarea va costa 3,1 miliarde de euro, fondurile fiind alocate de la Uniunea Europeană (UE), bugetul de stat şi un credit de la Banca Europeană de Investiţii.