Sindicatele feroviare propun companiilor 18 măsuri pentru redresarea căii ferate
Sindicatele feroviare au propus, marţi, conducerilor CFR SA, CFR Marfă şi CFR Călători un set de 18 măsuri pentru redresarea căii ferate şi aşteaptă răspunsul acestora în cursul săptămânii viitoare.
Sindicatele feroviare propun companiilor 18 măsuri pentru redresarea căii ferate (Imagine: Bogdan Maran/Mediafax Foto)
"Astăzi am înaintat un act directorilor CFR-urilor cu 18 măsuri, care dacă s-ar aplica ar duce la stoparea declinului feroviar prin creşterea traficului şi a veniturilor pentru că statul nu poate susţine integral calea ferată", a declarat, după o întâlnire cu companiile feroviare, preşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial, Gheorghe Popa.
Printre măsurile propuse de sindicalişti sunt eliminarea discrepanţelor taxei de acces pe infrastructura rutieră şi feroviară, interzicerea transporturilor de mărfuri periculoase pe drumuri, dezvoltarea transportului combinat RO-LA şi a transportului containerelor.
O altă măsură propusă a fost ca pe liniile operabile statul să nu mai plătească subvenţii pentru operatorii privaţi. De asemenea, sindicatele au solicitat rezilierea contractelor cu firmele de pază.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Nicuşor Dan: Bugetul Capitalei scade drastic. Cer parlamentarilor să conteste decizia la CCR
-
Apa "noul aur". Grecia şi Bulgaria la cuţite pe problema apei. Agricultura din nordul Greciei în pericol după ce un acord vechi de decenii prin care Bulgaria a livrat milioane de metrii cubi de apă a expirat
-
Pensia la stat o pierdere? Studiu CFA România: Abia după ce treci de 74 de ani pensia de stat va avea randament pozitiv, adică pensia va fi mai mare decât contribuţiile din timpul vieţii. La 90 de ani randamentul este de 5%
"În condiţiile în care există Poliţia Transporturi, ce rost are să apelăm la firmele de pază? Am cerut să rămână ori paza de la firmele private şi să scoată poliţia sau invers", a afirmat Popa.
Alte propuneri au fost eliminarea accizei la motorină, elaborarea unor acte normative pentru descurajarea călătoriilor frauduloase, trecerea activităţii de exploatare a reviziilor de vagoane la CFR SA şi statul să plătească şi întreţinerea infrastructurii, nu doar reparaţiile capitale ca până în prezent.
Potrivit lui Popa, CFR SA a pierdut multe bunuri, pe care s-a pus sechestru din cauza unor datorii.
"Cerem ca patrimoniul CFR-urilor să fie declarat de interes public. Recent, CFR SA a pierdut 800 de vagoane, 15 locomotive şi 156 de linii pentru că avea o datorie la Tunele Braşov, care a cesionat datoria către un SRL. Firma respectivă a dat în judecată CFR SA şi a câştigat procesul", a mai spus Popa.
Referitor la o eventuală grevă a angajaţilor, Popa a spus că "nu e cazul să discutăm despre grevă".
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO